اخبار

آماده‌باش منطقه ۳ تبریز برای یخ‌زدایی معابر با مکانیزه ترین کارگاه محلول ساز

شهردار منطقه ۳ از آماده‌باش کامل مجموعه معاونت خدمات شهری و اجرایی منطقه۳ برای یخ زدایی از معابر و خیابان ها و میدان های سطح حوزه، در مواقع بارش برف و یخبندان با مجهزترین و مکانیزه ترین کارگاه محلول ساز در بین مناطق شهرداری تبریز خبر داد.

به گزارش شهریار، امور نگهداری و تاسیسات شهری معاونت خدمات شهری و اجرایی منطقه با داشتن مجهزترین و مکانیزه ترین کارگاه محلول ساز در بین مناطق شهرداری کلانشهر تبریز، برای یخ زدایی معابر و خیابان های سطح حوزه استحفاظی منطقه در روزهای برفی و یخبندان در آماده باش کامل به سر می برد.
داوود طالب نژاد شهردار منطقه با اعلام خبر فوق گفت: شهرداری منطقه با داشتن کارگاهی مجهز و مکانیزه برای تهیه محلول یخ زدا، هیچ مشکلی برای بازگشایی خیابان ها و میدان ها و معابر سطح حوزه خود، در مواقع بارش برف های سنگین  و یخبندان نخواهد داشت.

شهردار منطقه در خصوص روند نحوه تولید محلول در کارگاه محلول سازی مستقر در محوطه امور نگهداری و تاسیسات شهری معاونت خدمات شهری و اجرایی منطقه، اظهار داشت: در این کارگاه محلول سازی، به عنوان تنها کارگاه محلول سازی مجهز به سیستم آب گرم در شهرداری کلانشهر تبریز، دمای آب برای تهیه محلول یخ زدا با استفاده از طرح ابتکاری تعبیه سیستم گرمایشی در دو دیگ تا حد جوش بالا رفته و سپس به مخزن تهیه محلول ساز منتقل می شود که این امر سرعت تهیه محلول را بالا برده وهمچنین نقش مطلوبی را در افزایش کیفیت محلول ایفاء می نماید.
طالب نژاد در کنار استفاده از آب گرم برای ساخت محلول، دومین ویژگی منحصر به فرد دستگاه محلول ساز شهرداری منطقه ۳ را، مجهز شدن آن به گردش هوا  در داخل مخزن دانسته و گفت: برای کاهش زمان تهیه و ارتقاء سطح کیفی محلول، با یک دستگاه کمپرسور باد، باد از پایین ترین قسمت های مخزن محلول ساز به صورت ۴۵ درجه با فشار مورد نیاز به داخل مخزن محلول ساز تزریق می شود که این اقدام باعث گردش مناسب محلول در مخزن شده و در نتیجه به سرعت حل شدن مواد کمک می کند و همچنین از ته نشین شدن مواد تهیه محلول ممانعت به عمل آورده و باعث تسریع در کل فرآیند تولید محلول یخ زدا می شود.

وی با اشاره به اینکه شهرداری منطقه هیچ گونه مشکل و یا کمبودی به جهت بازگشایی معابر و خیابان های سطح حوزه در مواقع بارش برف های سنگین و یا یخبندان نخواهد داشت، خاطرنشان کرد: در کارگاه محلول سازی منطقه می توانیم در هر ۱۵ تا ۲۰ دقیقه تقریباً ۱۲ تا ۱۵ هزار لیتر محلول یخ زدا تولید کنیم.
شهردار منطقه تجهیزات پخش محلول حوزه معاونت خدمات شهری و اجرایی منطقه در سطح حوزه استحفاظی را دو دستگاه ماشین مجهز به تانکرهای ۱۵ هزار لیتری بیان کرد و افزود: علاوه بر امکانات موجود مورد اشاره منطقه، پیمانکاران طرف قرارداد با شهرداری منطقه در حوزه تنظیف نیز متعهد و موظف هستند که در صورت نیاز با ماشین آلات مجهز به محلول پاش در بازگشایی معابر و خیابان ها انجام وظیفه نمایند که در این خصوص نیز همچون سالهای گذشته هیچ گونه نقصان و مشکلی نداریم.
طالب نژاد یادآور شد: که در اکثریت مواقع برفی و یخبندان برای بازگشایی مسیرها از سیستم محلول پاش استفاده می شود ولی برای شرایط اضطراری نیز ۲ دستگاه ماشین نمک پاش کاملاً مکانیزه داریم که در صورت نیاز مورد استفاده قرار می گیرد.

وی افزود: نمک های مورد استفاده برای ۲ دستگاه نمک پاش مکانیزه هم، به جهت جلوگیری از خیس شدن و امکان استفاده مناسب و اصولی و صحیح در دستگاههای نمک پاش، در محل سرپوشیده ای در محوطه امور نگهداری و تاسیسات شهری معاونت خدمات شهری (کارگاه امانی) نگهداری می شود و در سایر فصول سال نیز از این محل سرپوشیده برای انبار و نگهداری تجهیزات و دستگاه های نمک پاش و برف روب منطقه استفاده می شود تا مانع از زنگ زدگی و پوسیدگی و فرسایش بر اثر آب باران شود.
/ شهریارنیوز

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا