اخبار

رونق حوزه کتابخوانی تبریز، با همکاری اداره کل کتابخانه های عمومی و سازمان فرهنگی

معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری تبریز و رییس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری تبریز گفت: همکاری‌های فی مابین در حوزه کتابخوانی، به رونق و بالندگی این امر در میان شهروندان کمک خواهد کرد.

به گزارش شهریار، حجت الاسلام و المسلمین احمد حمیدی در نشست عقد تفاهمنامه مشترک میان مجموعه متبوع خود با مدیرکل کتابخانه مرکزی استان ضمن اشاره به همکاری‌های صورت گرفته با این نهاد در تجهیز ایستگاه‌های مطالعه در سطح شهر گفت: سابقه این همکاری در حوزه کتاب به فعالیت‌های مشترکی باز می‌گردد که از آغاز امسال تاکنون در جریان بود و توانستیم در موضوع مسابقات کتابخوانی نیز با همراهی این مجموعه فرهنگی که در حوزه تخصصی کتاب فعالیت می‌کنند، به نتایج درخشانی برسیم.
وی افزود: به رغم آنکه کرونا شرایط نامطلوبی را برای همه شهروندان به ارمغان آورده است،  اما این ویژگی را داشت که بتوانیم با توجه به موضوع کتاب و کتابخوانی، زمینه ساز اقدامات موثری در راستای افزایش سرانه شهروندان مطالعه باشیم.
وی ادامه داد: خوشبختانه در همین راستا، اقدامات خلاقانه جدیدی از سوی خود شهروندان به سازمان و مجموعه فرهنگی شهرداری تبریز پیشنهاد کردند که مواجهه با این حجم از خلاقیت، ما را نسبت به آینده فرهنگی تبریز بشارت داد.
حجت الاسلام والمسلمین حمیدی ادامه داد: یکی از این پیشنهادات موثر، طرح «خانه‌داران کتاب‌خوان» بود که در آن افراد علاقمند کتابهایی را به دست بانوان خانه‌دار با رعایت پروتکل‌های بهداشتی می‌رسانند تا زمینه تلاش برای ارتقای سرانه مطالعه داشته باشند.
وی ادامه داد: همچنین علاوه برای تجهیز ایستگاه‌های مطالعه در سطح شهر، باکس‌های مطالعه در اتوبوس‌های BRT را نیز تجهیز و با کتاب، غنی خواهیم کرد تا محتوای لازم برای مسافران این مسیر در تردد عمومی نیز فراهم شود.
معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری تبریز، با اشاره به برنامه‌های صورت گرفته توسط حوزه فرهنگی شهرداری تبریز در حوزه کتاب و کتاب‌خوانی برنامه‌های این حوزه در ۱۹ محور برگزار می‌شود که تنها در یک مورد، موفق به برگزاری ۳۸ عنوان مسابقه کتابخوانی با مشارکت بیش از یکصدهزار نفر از شهروندان شده‌ایم که این در نوع خود یک رکورد قابل توجه است.
وی ضمن قدردانی از حسن همراهی و همکاری مجموعه کتابخانه عمومی استان، از تعامل سازنده بین نهادهای فرهنگی قدردانی کرد و افزود: امیدواریم ثمرات خیر و پربرکت این همکاری را در سطح جامعه شاهد باشیم و بالنده شدن شهروندان را نظاره کنیم.
/ شهریارنیوز

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا