اخبار

ترسیم افق‌های نو در حوزه کتاب و کتابخوانی

در تفاهم نامه مشترکی که میان اداره کل کتابخانه‌های استان با سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری تبریز امضا شد، بر ضرورت ترسیم افق‌های نو در حوزه کتاب و کتابخوانی تاکید شد.

به گزارش شهریار، در نشست مشترکی که میان مدیرکل نهاد کتابخانه های استان با معاون فرهنگی اجتماعی شهردار و رییس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری تبریز برگزار شد، کلیات تفاهم‌نامه‌ای به امضا رسید که برپایه آن طرفین متعهد شدند در همکاری‌های متقابل برای افزایش سرانه مطالعه و توجه به موضوع کتاب و کتابخوانی اقدامات مشترکی را سامان دهند.
شهرام خدایی مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان آذربایجان‌شرقی و حجت الاسلام و المسلمین احمد حمیدی، معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری تبریز و رییس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری تبریز، این تفاهم نامه همکاری را امضا کردند و برپایه آن مقرر شد که هر دو مجموعه به تناسب مفاد مندرج در این سند همکاری برای غنابخشی به برنامه های مرتبط با این حوزه همکاری کنند.
عضوگیری رایگان کتابخانه‌های تبریز از برگزیده های بخش خلاصه نویسی، ارائه کتابهای جدیدالانتشار به صورت دوماه یکبار در ایستگاه‌های کتاب و توجه به جنبه‌های ارزشمند ادبی، علمی، داستان و شعری کتاب‌ها در بحث توزیع، از جمله تعهدات اداره کل کتابخانه استان، است که مقرر شده در این سند همکاری فیمابین مورد توجه قرار گیرد.
همچنین، تلاش برای به روز کردن کتاب های موجود در ایستگاه‌های مطالعه کتاب در مجتمع‌های مسکونی و اتوبوس‌های مسیر BRT، تشویق شهروندان به کتابخوانی و خلاصه‌برداری کتاب‌های مطالعه شده و ارائه آن به سازمان، توسعه ایستگاه های کتاب و کتابخوانی در نقاط مختلف شهر و نیز بازدیدهای دوره‌ای و منظم از کتابهای موجود در این ایستگاه‌ها و به روزرسانی کتابهای ارائه شده از سوی اداره کل کتابخانه‌های استان نیز از اقداماتی است که سازمان در این سند همکاری بر آن برنامه‌ریزی خواهد کرد.
سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری تبریز، با توجه به کارنامه پربار خود در زمینه‌های فرهنگی و نیز آموزش فرهنگ شهروندی و توجه به ضرورت‌های توسعه نشاط اجتماعی آمادگی خود را به منظور عقد تفاهم‌نامه‌هایی مشترک با سایر مجموعه‌های شهرداری  تبریز اعلام می‌دارد. 
/ شهریارنیوز

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا