اخبار

ریشه علم در اسلام است

جانشین فرمانده سپاه عاشورا با اشاره به این‌که ریشه علم در اسلام بوده است، گفت: اگر بخواهیم منشأ تأثیر باشیم، باید به مدارج عالی علمی برسیم تا زمینه عزت و پیشرفت برای آیندگان را فراهم آوریم.

سردار اصغر عباس‌قلی زاده در آیین تجلیل از مدال‌آوران لیگ علمی پایا، اظهار کرد: شهید فخری زاده و سردار سلیمانی‌ها از مؤثرین و نخبگان جامعه خود بودند و مدال‌آوران این لیگ علمی نیز ادامه‌دهنده راه ایشان خواهند بود.

وی افزود: دشمنان نظام و انسانیت، مغزهای متفکری که در دنیا وجود دارد را با جاذبه‌های مختلف و تطمیع و سایر روش‌های مادی جذب می‌کنند و در راستای اهداف دنیوی از جمله استعمار، استثمار و جنگ‌افروزی به کار می‌گمارند؛ این امر در راستای به بردگی کشاندن جهان است.

وی گفت: به اذعان کتاب اعترافات که از تألیفات جهان استکبار است، جهان غرب با غارت کتب دانشمندان اسلامی به پیشرفت رسیده‌ و تا قبل از این حمله به جهان اسلام، در عین توحش و در پایین‌ترین سطح علمی، انسانی و پیشرفت بوده‌ است.

سردار عباس‌قلی زاده در پایان سخنان خود اظهار کرد: پیشرفت امروز را مدیون تلاش‌های دانش‌آموزان، دانشجویان و ۳۶۰۰۰ هزار دانش اموز شهید دیروز هستیم که در عرصه‌های علمی و دفاع از میهن اسلامی، اعتلای امروز را به وجود آورده‌اند.

به نقل از روابط عمومی سپاه عاشورا، در راستای حمایت از بنیه علمی دانش‌آموزان بسیجی، از ۱۰ دانش‌آموز مدال‌آور طلا و برنز لیگ کشوری پایا تجلیل شد. این ۱۰ نفر در لیگ علمی که به صورت مجازی برگزار شده در بین ۶۲۴۵ دانش‌آموز حائز رتبه‌های اول و سوم شدند

لیگ پایا که به‌عنوان پیشگامان انقلاب معروف است، برای ترویج روحیه خودباوری و اشاعه کار گروهی در عرصه علم و دانش طراحی شده و نفرات برگزیده این لیگ، در لیست نخبگان طرح شهید بهنام محمدی نیز قرار می‌گیرند.
ایسنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا