اخبار

۶۵ هزار هکتار از اراضی کشاورزی هشترود ترسیم شد

 

به گزارش ایرنا،  مجید احمدی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران افزود: اجرای طرح ترسیم اراضی کشاورزی مزایا و منافع قابل توجهی دارد و می‌شود با ترسیم قطعات اراضی کشاورزی و نیز با تهیه بانک اطلاعات شناسنامه‌ بهره برداران کشاورزی، ضمن تدوین الگوی کشت، برنامه ریزی تولید، مدیریت بهینه آب و خاک و نظام توزیع نهاده ها و محصولات کشاورزی، میزان تولید محصولات را در برهه‌ های زمانی تعیین و تولید را مدیریت کرد.
وی گفت: در حوزه اراضی کشاورزی، ضروری است جهت دقت و سهولت برنامه ریزی و ارائه خدمات به کشاورزان و باغداران در یک بازه زمانی مشخص، کلیه اطلاعات مالکیت ها شامل اطلاعات بهره‌برداران، اطلاعات کاربری اراضی براساس نوع بهره‌برداری باغ، زراعی، دامداری، آبزی‌پروری، اطلاعات اراضی کشاورزی متناسب با منابع آب و پتانسیل زمین، اطلاعات نوع کشت، الگوی کشت و سطح زیر کشت احصاء شود.
مدیر جهادکشاورزی شهرستان هشترود افزود: سامان بندی این اطلاعات می تواند به شناسنامه دار کردن اراضی کشاورزی، فراهم شدن بستر پایش و جلوگیری از تغییر کاربری اراضی کشاورزی، بسترسازی جهت تعیین الگوی کشت، بهره برداری بهینه و افزایش تولید محصولات کشاورزی، برنامه ریزی به منظور یکپارچه سازی اراضی و افزایش بهره وری در بخش کشاورزی و همچنین بسترسازی جهت اجرای طرح آمایش سرزمین و افزایش کارایی و ارتقای کیفیت عملیات اجرایی طرح‌های عمرانی و کشاورزی کمک کند.
در شهرستان هشترود سالانه حدود ۲۳۰ هزار تن انواع محصولات کشاورزی و باغی تولید می شود که عمده محصول تولیدی آن گندم است از این رو این شهرستان به انبار غله آذربایجان‌شرقی شهرت دارد.
این شهرستان با وسعت یک هزار و ۹۹۰ کیلومتر مربع در ۱۲۰ کیلومتری تبریز واقع شده و از شمال با بستان آباد، از شرق با میانه، از غرب با مراغه و از جنوب با چاراویماق همجوار است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا