اخبار

۶ هزار و ۶۶۰ کیلومتر از راه‌های آذربایجان‌شرقی برف‌روبی شد

 

اورجعلی علیزاده، روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه هم اکنون تمامی راه های شریانی و اصلی استان باز بوده و تردد در آن ها در جریان است، افزود: در عملیات راهداری زمستانی در بارش های روزهای اخیر در تمامی راه های استان بیش از ۹۱۰ تن مخلوط شن و نمک استفاده شده است.
وی اظهار داشت: هم اکنون تنها تعداد محدودی از راه های روستایی در مناطق سخت عبور شهرستانهای اهر، کلیبر، بستان آباد، چاراویماق، مراغه، میانه، سراب، هریس و هشترود بسته است که تلاش می شود در سریعترین زمان این راه ها نیز بازگشایی شود.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی گفت: در بارش های هفته اخیر ۲۴۱ راه روستایی در شهرستانهای مختلف استان برف روبی شده است و نیروهای راهداری اقدام به امدادرسانی به ۱۰۷ دستگاه خودرو که به عناوین مختلف در برف و کولاک گرفتار شده بودند، کرده اند.
علیزاده، تعداد ماشین آلات سبک و سنگین فعال در عملیات راهداری زمستانی امسال را ۳۷۶دستگاه اعلام کرد و ادامه داد: این دستگاه ها شامل بلدوزر، لودر، گریدر، کامیون، برف خور، نمک پاش، تراکتور و سایر دستگاههای سبک و سنگین است که برای طرح راهداری زمستانی تجهیز شده اند.
وی یادآوری کرد: یک هزار و ۱۶۹ نفر از عوامل راهداری زمستانی نیز در برف روبی راه های استان طی این مدت مشغول فعالیت بودند.
علیزاده، راه های تحت پوشش برف روبی استان را بیش از ۱۴ هزار کیلومتر اعلام کرد و افزود: مردم می توانند از وضعیت راهها و شرایط آب و هوایی از طریق تلفن گویای ۱۴۱ که به صورت ۲۴ ساعته پاسخگوست، باخبر شوند.
آذربایجان شرقی دارای ۱۴۲ دهستان و ۲ هزار و ۷۰۶ روستا بوده و حدود یک میلیون و ۱۴۵ هزار و ۴۴۲ نفر در این روستاها سکونت دارند.
این استان دارای ۲۳۵ کیلومتر آزاد راه، ۴۵۳ کیلومتر بزرگراه، ۹۲۲ کیلومتر راه اصلی، ۲ هزار و ۷۵ کیلومتر راه فرعی و ۱۰ هزار و ۴۴۱ کیلومتر راه روستایی است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا