اخبار

تعاونی‌های برتر بخش کشاورزی آذربایجان‌شرقی معرفی شدند

 

علی اکبر نژادرضا روز سه شنبه اعلام کرد: شرکت تعاونی کشاورزی زنبورداران امید مرداناقم به عنوان تعاونی نمونه انتخاب شده است.
وی گفت: این شرکت با شناسه ملی ۱۰۸۶۰۲۱۷۱۴۵ و شماره ثبت ۳۱۶ در سال ۱۳۸۷ با مرکزیت فعالیت در روستای مرداناقم شهرستان خداآفرین استان آذربایجان شرقی شروع به فعالیت کرد.
وی ادامه داد: هدف اصلی از تاسیس این شرکت تجمیع فعالیت تخصصی زنبورداران شهرستان و ارائه خدمات به اعضاء تخصصی خود در قالب یک تشکل حقوقی است.
نژادرضا، گفت: تعداد سهامداران شرکت ۶۰۳ نفر می باشد و اعضاء شرکت بیشترین سهم را در تولید با کیفیت ترین عسل منطقه دارد.
مدیر سازمان تعاون روستائی استان اظهار کرد: فعالیت عمده شرکت توزیع نهاده ها و لوازم زنبورداری از جمله شکر بالغ بر ۶۰۰ تن در سال و ارائه تسهیلات کم بهره بالغ بر پنج میلیارد ریال به صورت سالانه و همچنین آموزش اعضا برای ۷۰ نفر روز در هر سال می باشد.
وی با بیان اینکه چشم انداز شرکت توسعه خدمات به اعضا در قالب افزایش توزیع نهاده ها و لوازم زنبورداری و تسهیلات به اعضا می باشد، افزود: توسعه فعالیتهای بازرگانی همچنین راه اندازی کارگاه فرآوری و تهیه موم و گرده و ژل رویال نیز جزو برنامه های آتی شرکت است.
شرکت تعاونی روستایی معرفت شهرستان میانه
مدیر سازمان تعاون روستائی استان آذربایجان شرقی، گفت: شرکت تعاونی روستایی معرفت که در سال ۱۳۴۴ تاسیس و در اداره ثبت شهرستان میانه به ثبت رسیده و در حال حاضر یکهزار و ۷۰۷  نفر عضو دارد هم به عنوان تعاونی برتر استان انتخاب شده است.
وی ادامه داد: هدف از تاسیس شرکت طبق مفاد اساسنامه؛ خرید و تهیه مواد و وسایل مورد احتیاج معیشتی و حرفه ای اعضا، انجام عملیات جمع آوری، نگهداری، تبدیل، طبقه بندی، بسته بندی، حمل و نقل یا فروش محصولات کشاورزی اعضا جهت بهره برداری جمعی و مشترک اعضا است.
نژادرضا، گفت: ترکیب اعضای شرکت متشکل از کشاورزان، دامداران و کارگران کشاورزی ساکن در حوزه عمل شرکت می باشد که متقاضیان عضویت با ارائه درخواست عضویت به هیئت مدیره و تعهد رعایت مفاد اساسنامه و پرداخت بهای حداقل سهم توانسته اند به عضویت شرکت درآمده و از خدمات آن بهره مند شوند.
مدیر سازمان تعاون روستائی استان، اظهار کرد: علاوه بر ارائه خدمات به کشاورزان و روستائیان در خصوص تامین به موقع کود، بذر و سایر نهاده های کشاورزی، فعالیت های اعتباری، خرید محصولات کشاورزی تضمینی و توافقی این شرکت دارای یک واحد باسکول ۶۰ تنی جهت ارائه خدمت به اعضا، یک دستگاه انبار ۱۰۰۰ تنی و یک واحد پمپ بنزین با آخرین استانداردهای شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی و یک واحد فروشندگی مصرف در مساحتی بالغ بر ۱۲۰ مترمربع با الگو برداری از فروشگاه های زنجیره ای در مرکز شهر آقکند می باشد که همواره مورد رضایت مردم و مسئولین محلی بوده است.
شرکت تعاونی تولید روستایی سیه رود جلفا 
مدیر سازمان تعاون روستائی استان آذربایجان شرقی، گفت: شرکت تعاونی تولید روستایی سیه رود جلفا هم به عنوان تعاونی برتر در قالب شرکتی موفق عمل کرده است.
 نژادرضا ضمن بیان این مطلب افزود: شرکت تعاونی تولید روستایی سیه رود در سال ۷۲ تاسیس، دارای ۲۰ روستا و ۳۱۲ نفر عضو با هدف توسعه کشاورزی و ارائه خدمات مناسب برای اعضا در تامین نهاده های کشاورزی و خرید توافقی محصولات و عرضه مستقیم تولید به بازارهای مصرف تشکیل شده است.
وی ادامه داد: این شرکت تعاونی نسبت به ارائه خدمات به اعضا، تهیه و توزیع نهاده های کشاورزی مانند انواع کودهای شیمیایی و آلی، تهیه و توزیع و در اختیار گذاشتن انواع سموم کشاورزی، آموزش ترویجی اعضا و انتقال یافته های نوین کشاورزی برای اقتصادی کردن بخش کشاورزی به منظور کاهش هزینه ها و افزایش درآمد، مدیریت مصرف آب در مزرعه برای بالا بردن بهره وری آب، ترکیب عوامل تولید و حداکثر بهره برداری از سرمایه گذاری، ایجاد فرصت های شغلی برای جوانان و زنان روستایی اقدام می کند.
وی همچنین گفت: آموزش اعضا برای اصلاح الگوی کشت برای بالا بردن کمیت و کیفیت محصول، بسترسازی برای رشد اقتصادی اعضا در فعالیتهای تولیدی،  ایجاد فرصت های برابر برای تمام اعضا در توزیع و ارائه خدمات، بهره مندی تمام اعضا از بیمه درمانی و بازنشستگی محصولات و تجمیع سرمایه اعضا و سرمایه گذاری در فعالیت مختلف مثل فرآوری محصولات و فروش مستقیم تولید شده به بازارهای مصرف از اهداف این شرکت تعاونی می باشد.
شرکت تعاونی تولید سیه رود با ۳۱۲ نفر عضو که ۵۰ نفر از اعضا را زنان روستایی تشکیل می دهد در پرورش کرم ابریشم فعالیت می کند و سالانه بیش از ۳.۵ تن پیله تر تولید می کند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا