اخبار

میزان رعایت موازین بهداشتی در مراغه به ۷۵ درصد رسید

 

احمد مجتهدی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه از ابتدای سالجاری تاکنون هفت هزار و ۲۸۶  مورد بازدید بهداشتی از اماکن عمومی این شهرستان انجام شده است افزود: همچنین از ابتدای اسفند سال گذشته تاکنون ۲۸۴ مورد پایش و کنترل بهداشتی در مدارس انجام شده که براساس داده های کارشناسی از این تعداد ۱۴۹ مدرسه به صورت کامل از ماسک بهداشتی استفاده و ۱۳۳ واحد آموزشی نیز به صورت کامل فاصله گذاری را رعایت کرده اند.
وی اضافه کرد: در راستای نظارت بهداشتی بر مدارس، برای هفت مدرسه نیز اخطار و تذکر لازم بهداشتی ارائه شده است.
مجتهدی گفت: همچنین در ۴۶ مورد بازرسی از پاساژهای سطح شهر مشخص شده که حدود ۷۰ درصد فاصله گذاری اجتماعی رعایت شده و ۶۰ درصد ترددکنندگان در این اماکن از ماسک استفاده می کنند.
وی افزود: در بازرسی از دفاتر پیشخوان خدماتی نیز ۶۰ درصد فاصله گذاری و ۷۰ درصد استفاده از ماسک مشاهده و به ثبت رسیده است.
معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی مراغه ادامه داد: همچنین در ۳۶ مورد از بازرسی های انجام شده از ناوگان حمل و نقل عمومی شهری،  ۵۰ درصد فاصله گذاری و ۷۰ درصد استفاده از ماسک رعایت می شود.
مجتهدی اضافه کرد: در این مدت و در بازرسی از تالارها و هتل ها مشخص شده که در این مراکز ۹۰ درصد فاصله گذاری و ۸۰ درصد استفاده از ماسک انجام می شود.
وی گفت: همچنین در این مدت، ۲۵۰ مورد بازدید از بازارچه های هفتگی، ۳۳۰ بازرسی از داروخانه ها، ۳۰۰ مورد بازرسی از قهوه خانه و چایخانه ها انجام شده و بیشترین میزان رعایت موازین بهداشتی در این شهرستان نیز مربوط به فروشگاه های زنجیره ای، رستوران ها و ادارات و سازمان ها بوده است.
وی ابراز امیدواری کرد: با رعایت بیشتر پروتکل های بهداشتی در اماکن عمومی و خصوصی در روزهای آینده شاهد کاهش میزان شیوع بیماری کرونا در شهرستان باشیم.
شهرستان مراغه با حدود ۲۶۸ هزار نفر جمعیت در ۱۲۷ کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی قرار دارد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا