اخبار

۵۱ درصد از واحدهای روستایی هشترود نوسازی و مقاوم‌سازی شد

 

به گزارش ایرنا،  بهمن مهرانی‌فر روز سه شنبه در جمع خبرنگاران افزود: میانگین استانی نوسازی و مقاوم سازی واحدهای روستایی ۴۷ درصد بوده و هشترود از این نظر، بالاتر از میانگین استانی است.
وی گفت: داشتن مسکن مناسب و ایمن حق طبیعی هر فرد است و در این راستا، بنیاد مسکن با پنج هزار و ۴۸۰ متقاضی ساخت خانه در روستاها قرارداد بسته و این افراد برای دریافت تسهیلات ویژه مسکن، به بانک‌های عامل معرفی شده اند.وی اضافه کرد: بنیاد مسکن هشترود برای مقاوم سازی هر واحد روستایی ۵۰ میلیون تومان با کارمزد پنج درصد برای سالجاری در نظر گرفته که مدت باز پرداخت آن ۱۵ ساله است.مهرانی‌فر همچنین از مقاوم سازی ۴۹ درصد باقی مانده خانه‌های روستایی در پنج سال آینده توسط بنیاد مسکن هشترود خبر داد.
به گزارش ایرنا، بیش از ۳۵ هزار از جمعیت ۵۷ هزار نفری هشترود در 189 روستای این شهرستان ساکن هستند و حدود 11 هزار خانوار از 17 هزار خانوار هشترودی در روستاها زندگی می کنند.
بازارهای هفتگی هشترود تا اطلاع بعدی تعطیل استشهردار هشترود گفت: بنا بر تصمیم ستاد پیشگیری از کرونا شهرستان و تاکید مسوولان بهداشتی، بازارهای هفتگی و روزانه شهرستان تا اطلاع بعدی تعطیل خواهد بود.مهدی پورصادق افزود: همچنین بنابر تصمیم این ستاد، فعالیت دست فروشان نیز ممنوع بوده و در صورت مشاهده برخورد خواهد شد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا