اخبار

سودجویان حریم رودخانه‌های ورزقان را تصرف کرده‌اند

 

محمدباقرخانی روز چهارشنبه در جلسه پیشگیری از وقوع جرم ورزقان با بیان اینکه حفظ بستر رودخانه ها وظیفه ای همگانی است، افزود: در این راستا باید تمامی نهادها و دستگاه های اجرایی و تشکل های غیردولتی حامی محیط زیست وارد عرصه شده و اقدامات فوری انجام دهند.
وی اظهار داشت: در ورزقان ۲ هزار و ۵۰۰ کیلومتر رودخانه وجود دارد که یکهزار و ۲۰۰ کیلومتر آن در مسیر سکونت های روستایی و شهری واقع شده و متاسفانه بیش از نیمی از بستر و حریم این رودخانه ها نیز توسط افراد فرصت طلب مورد تصرف قرار گرفته است.
وی با تاکید بر اینکه بعضی روستاها و اراضی کشاورزی موقع سیل و حوادث مورد تهدید و خسارت قرار می گیرند، یادآور شد: تصرف های غیرقانونی باعث شده است مسیر رودخانه ها تنگ تر شود و موقع سیل و افزایش آب رودخانه به دلیل نبود مسیل حرکت آب، به اراضی کشاورزی و حتی اماکن روستایی خسارت وارد می شود.
رئیس دادگستری شهرستان ورزقان نیز در این جلسه با اشاره به اهمیت امنیت غذایی و کشاورزی، حفظ و صیانت از زمین های کشاورزی را ضروری خواند و گفت: تغییر کاربری زمین های کشاورزی برای احداث ویلا و ساختمان های مختلف خیانت بزرگی به امنیت غذایی و کشاورزی است و باید مسئولین دستگاه های مربوطه به این امر مهم توجه داشته باشند.
علی موسوی به افرادی که به صورت غیرقانونی در شهرستان ورزقان اراضی کشاورزی و مسیر رودخانه ها را مورد تصرف قرار داده اند و باعث بروز مشکلات عدیده زیست محیطی و اقتصادی می شوند، هشدار داد و خاطرنشان کرد: در این رابطه دادگستری با متخلفان به شدت برخورد خواهد کرد. 
وی با بیان اینکه منابع طبیعی قربانی خاموش تصرفات غیرفانونی فرصت طلبان است، اظهار داشت: تعرض به بیت المال خلاف قانون است و برخورد با متخلفین در دستور کار دادگستری شهرستان قرار دارد.
شهرستان ورزقان با جمعیت ۵۳ هزار نفری در فاصله ۷۰ کیلومتری شمال شرق تبریز واقع اشت.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا