اخبار

بازسازی مناطق زلزله‌زده با تمام توان در حال انجام است

 

محمدرضا مشایخی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به نقل مطالبی از مدیرکل بنیاد مسکن استان مبنی بر  اینکه اعتصاب کارخانه های ماسه شویی شهرستان برای افزایش قیمت، روند بازسازی منازل در مناطق زلزله زده را با مشکل مواجه نموده است، افزود: این قبیل اظهارات واقعیت ندارد و متصدیان کارخانه های ماسه شویی شهرستان از اوایل بازسازی در مناطق زلزله زده تا این لحظه با تمام توان فعال بوده اند و ما از فعالیت چشمگیر و مساعدت های بی دریغ آنها قدر دان هستیم.

وی اضافه کرد: در ستاد بازسازی مناطق زلزله زده مصالح لازم برای ساخت و ساز واحدهای مسکونی زلزله زدگان به اندازه کافی موجود است.

وی ادامه داد: سیمان مورد نیاز بازسازی واحدهای تخریب شده از زمین لرزه آبان ماه پارسال نیز از محل های هماهنگ شده تامین شده و با دستور  اکید استاندار آذربایجان شرقی و هماهنگی بنیاد مستضعفان، مابقی سیمان مورد نیاز نیز در حال تامین است. 

حافظ باباپور، مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان شرقی روز گذشته در نشست خبری با نمایندگان رسانه ها از کمبود مصالح و نیز اعتصاب رانندگان برای افزایش کرایه حمل و نقل به عنوان یکی از دلایل کندی تکمیل ساخت و سازها در مناطق زلزله زده میانه و سراب نام برد.

زلزله ۵.۹ ریشتری آذربایجان شرقی، ساعت ۲ و ۱۷ دقیقه بامداد جمعه ۱۷ آبان ۹۸ اتفاق افتاد؛ در این زلزله بیش از ۱۲ هزار نفر در شهرستان های میانه و سراب خانه های خود را از دست دادند.

دولت برای جبران خسارت زلزله‌زدگان ۱۱۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان کمک بلاعوض و ۲۱۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان تسهیلات بانکی ۴ درصد اختصاص داده بود. این کمک های بلاعوض و تسهیلات شامل ساخت، تعمیر، خرید لوازم خانه، کمک هزینه اسکان، احداث جایگاه دامی و خدمات فنی بوده است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا