اخبار

تاکید بر ضرورت اجرایی کردن پایاب سدها در شهرستان بستان‌آباد

 

غلامرضا نوری روز پنجشنبه در جلسه بررسی مشکلات کشاورزان بستان آباد با اشاره به مشکلات موجود در حوزه پایاب سدهای این شهرستان گفت: با وجود چهار سد آبی در این شهرستان متاسفانه هنوز در اجرای پایاب این سدها با مشکلات اساسی روبرو هستیم.
وی با اشاره به ظرفیت های بالای کشاورزی در شهرستان بستان آباد، فرسوده بودن ادوات کشاورزی و نیاز کشاورزان به تجهیزات نوین نیز گفت: نیاز شهرستان به تراکتور بالا است، ولی امسال تنها ۱۰ دستگاه تراکتور به این شهرستان اختصاص داده شده است.
نوری در این جلسه خواستار افزایش سهم کود برای کشاورزان شهرستان، تنظیم بازار محصولات کشاورزی و اجرای قانون رفع تداخل و ایجاد کشت و صنعت های کوچک را نیز خواستار شد.
الهیاری، فرماندار بستان آباد نیز در این جلسه با اشاره به سهم و کیفیت بالای تولیدات دامی و کشاورزی این شهرستان به خاطر موقعیت جغرافیای منطقه ای و قرار گرفتن در دامنه سهند، از خام فروشی محصولات کشاورزی خبر داد و افزود: متاسفانه هنوز واحد صنایع تبدیلی دامی در این شهرستان راه اندازی نشده است.
وی در این جلسه به سرریز ساخت و سازهای غیر مجاز استان در شهرستان بستان آباد نیز اشاره کرد و افزود:متاسفانه غارت اراضی کشاورزی و ساخت و ساز غیر مجاز در برخی از مناطق شهرستان باعث مشکلات زیادی برای کشاورزان شده است.
وی پیشنهادی هم برای رفع ساخت و سازهای غیرمجاز در اراضی کشاورزی ارایه کرد و گفت: ایجاد شهرک ویلایی در این شهرستان لازم بوده و می تواند بسیاری از مشکلات را در حوزه ساخت و ساز غیرمجاز حل کند.
شهرستان ۱۰۰ هزار نفری بستان آباد در ۶۰ کیلومتری شرق تبریز واقع شده است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا