اخبار

۳۵.۴ درصد دانش‌آموزان اردبیلی در هنرستان ثبت‌نام کردند

۳۵.۴ درصد دانش‌آموزان اردبیلی در هنرستان ثبت‌نام کردنداحمد ناصری روز دوشنبه با اشاره هدف‌گذاری انجام شده در چشم‌انداز سند تحول اظهارامیدواری کرد امسال هم که سهم اردبیل ۴۰ درصد پیش‌بینی شده با جذب و سوق حداکثری دانش‌آموزان ، هدف وزارت جهت توسعه و توزیع متوازن دانش‌آموزان بین رشته‌ها محقق شود.
وی به عوامل جذب هنرجو در هنرستان‌ها اشاره کرد و گفت: داشتن تجهیزات مناسب در جذب هنرجو موثر است ، سال گذشته به ارزش هفت میلیارد ریال تجهیزات برای هنرستان‌ها تهیه شد و امسال هم در کنار بروزرسانی تجهیزات ، جایگزینی و جابجایی تجهیزات ، بروز رسانی رشته‌های هنرستان متناسب با بازار ، برجسته‌سازی خروجی هنرستان‌ها و هنرجوهای کارآفرین و ارتباط با موسسات تخصصی در محیط کار داریم برای جذب هنرجویان تلاش خواهد شد.
وی افزود: برای ثبت‌نام و جذب دانش‌آموزان تمرکز ویژه‌ای لازم است و مشاوران مدارس باید توجیه شوند زیرا نقش آنها در راهنمایی دانش‌آموزان برای انتخاب رشته متناسب با استعداد و توانایی بسیار مهم است.
ناصری گفت: بخشی از واقعیت‌های مربوط به هنرستان‌ها آنطور که شایسته است بدرستی برای دانش‌آموزان گفته نشده و فضای روانی جامعه تاثیر گذاشته و مشاوران گاهی همسو و با خواست و انتظار خانواده مشاوره می‌دهندکه این رویه باید اصلاح شود. 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا