اخبار

۵۵۰ تُن کالاهای اساسی در مهاباد توزیع شد

۵۵۰ تُن کالاهای اساسی در مهاباد توزیع شدمحمد جهین روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به افزایش تقاضا برای برخی اقلام اساسی و در راستای کنترل بازار، توزیع مواد ضروری در دستور کار قرار گرفته که اثر قابل توجهی در جلوگیری از افزایش قیمت‌ها داشته است.
وی با بیان اینکه تامین نیازهای اساسی مردم از اهداف ستاد تنظیم بازار است، افزود: امسال ۱۴۸ تن شکر، ۴۰۱ تن برنج، ۵۰۰ کیلوگرم گوشت قرمز و ۲ تن گوشت مرغ با قیمت مصوب و یارانه‌ای در این شهرستان توزیع شده است.
رییس اداره صنعت، معدن و تجارت مهاباد با اعلام اینکه این کالاها در مناطق اصلی شهر به مردم عرضه می‌شود، اضافه کرد: کالاهای اساسی بسته به نوع فروش واحد به فروشگاه و مغازه‌های واقع در محله‌های پرتردد سطح شهر توزیع می‌شود.
جهین تاکید کرد: در راستای تنظیم قیمت بازار، میزان کالاهای اساسی توزیع شده در سطح این شهرستان به صورت قابل توجهی افزایش یافته و تمهیدات ویژه و مناسبی نیز برای تامین این اقلام در طول سال جاری انجام شده و مشکلی در این زمینه وجود نخواهد داشت.
وی یادآور شد: مصرف‌کنندگانی که در مورد نحوه و قیمت توزیع این اقلام شکایتی داشته باشند می‌توانند با شماره تلفن ۱۲۴ تماس بگیرند و شکایت خود را مطرح کنند.
وی همچنین در خصوص کنترل و نظارت فعالیت اصناف مختلف گفت: از ابتدای امسال ۱۶۱ پرونده تخلف برای واحدهای صنفی این شهرستان تشکیل و جهت صدور حکم نهایی به مراجع قضایی ارجاع شد.
جهین افزود: بازرسان اداره صنعت، معدن و تجارت، اتاق اصناف و بهداشت محیط حرفه‌ای مهاباد در قالب ۱۱۷ گشت‌ مشترک توانستند از ابتدای امسال، از واحدهای صنفی مختلف سطح شهر و روستا، ‌هزار و ۹۴۳ مورد بازرسی را انجام دهند.
وی اضافه کرد: ارزش ریالی تخلف پرونده‌های ثبت شده ۵۴۵ میلیون و ۳۴۷ هزار ریال برآورد شده که شامل تخلفات از جمله گرانفروشی، کم‌فروشی، عرضه خارج از شبکه و رعایت نکردن نکات بهداشتی مرتبط با بیماری کروناست.
شهرستان ۲۴۱ هزار نفری مهاباد دارای ۶ هزار و ۸۰۰ واحد صنفی است؛ اصناف بزرگترین بخش اقتصادی این شهرستان را تشکیل می‌دهند. 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا