اخبار

زنجان همچنان دومین استان خنک کشور گزارش شد

زنجان همچنان دومین استان خنک کشور گزارش شدحسین سلطانی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: میزان دمای هوای شهر زنجان طی ۲ روز گذشته به ترتیب با ۱۳/۴ و ۱۲/۶ درجه سانتیگراد بالای صفر به عنوان دومین استان در بین مراکز استان‌های ایران، گزارش شد.
وی با بیان اینکه در همین مدت، شهرکرد به ترتیب با میزان دمای ۱۲/۷ و ۸/۳ درجه سانتیگراد نخستین مرکز استان کشور ثبت شد، اظهار داشت: طی ۲۴ ساعت گذشته سجاس در شهرستان خدابنده و چورزق در شهرستان طارم به ترتیب با میزان دمای ۱۱ و ۳۶ درجه سانتیگراد بالای صفر، خنک‌ترین و گرم‌ترین نقطه این استان گزارش شد.  
سلطانی میزان دمای هوای فعلی شهر زنجان را ۱۷ درجه سانتیگراد بالای صفر اعلام کرد و افزود: این میزان دما در مقایسه با روز گذشته در همین ساعت، تغییر نداشته است.
وی با بیان اینکه هوای استان زنجان از روز جمعه /۲۷ تیر ماه جاری/ به تدریج گرم خواهد شد، اظهار داشت: پیش بینی می شود میزان دمای هوای شهر زنجان طی روزهای شنبه و یکشنبه هفته آتی به ۳۵ درجه سانتیگراد بالای صفر برسد.
سلطانی افزود: آسمان زنجان از بعداز ظهر امروز /چهارشنبه ۲۵ تیر ماه/ بارانی، روز پنجشنبه با بارش‌های پراکنده و جمعه نیز بارندگی‌ها به صورت خفیف خواهد بود.
استان زنجان از ۵۷ ایستگاه هواشناسی برخوردار است که در چهار باب از این ایستگاه‌ها به صورت شبانه روز و چهار ایستگاه دیگر نیز به طور ۱۲ ساعته، کارشناسان حرفه‌ای مستقر هستند و داده‌های وضعیت جوی در مابقی ایستگاه‌های استان نیز به صورت خودکار جمع‌آوری می‌شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا