اخبار

شکارچیان غیرمجاز در تویسرکان دستگیر شدند

شکارچیان غیرمجاز در تویسرکان دستگیر شدند
محمد گیلانه روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا گفت: شکارچیان متخلف با ورود به یکی از روستاهای حوالی تویسرکان و استفاده از سلاح ساچمه زنی اقدام به شکار خرگوش و کبوتر و سلاخی آنها کرده بودند.
وی اضافه کرد: این شکارچیان که ساکن یکی از استان های همجوار هستند با استفاده از یک دستگاه وسیله نقلیه قصد خروج از محل شکار را داشتند که با حضور به موقع یگان حفاظت محیط زیست تویسرکان دستگیر و به دادگاه معرفی شدند.
رییس اداره حفاظت محیط زیست تویسرکان اظهار داشت: عوامل یگان حفاظت این شهرستان از خودروی شکارچیان علاوه بر لاشه خرگوش و کبوتر، یک قبضه سلاح ساچمه زنی پنچ تیر، تعدادی فشنگ و یک عدد نور افکن کشف و ضبط کردند.
گیلانه افزود: جریمه ضرر و زیان تخلف یاد شده یک میلیون و ۵۵۰ هزار تومان بوده که توسط متخلفان به حساب پیش بینی شده واریز شد البته بر اساس تخلف انجام شده مرجع قضایی نیز متخلفان را مطابق قانون  جریمه می کند.
وی گفت: با توجه به شرایط آب و هوایی تویسرکان تعداد خرگوش و فاخته در این شهرستان زیاد است بنابراین بیشتر افراد غیر بومی برای شکار این گونه ها برای خوردن در این شهرستان حضور می یابند.
رییس اداره حفاظت محیط زیست تویسرکان بیان کرد: خرگوش غذای اصلی گرگ، روباه و شغال در طبیعت است و در صورت افزایش شکار بی رویه و کاهش این گونه، حیوانات گوشتخوار به جوامع محلی نزدیک شده و خساراتی به احشام و افراد خردسال و کهنسال وارد می کنند.
گیلانه با بیان اینکه این نخستین پرونده تخلف شکار در سالجاری است اظهار داشت: نیمه اول سال به علت قرار گرفتن در فصل زاد و ولد و حضور پرشمار مردم در طبیعت میزان شکار غیرمجاز تا حد قابل توجهی کاهش می یابد.
وی از شهروندان خواست چنانچه شاهد گزارشی از شکار و صید غیرمجاز بودند موضوع را به نزدیکترین اداره محیط زیست در تماس با سامانه ۱۵۴۰ اطلاع بدهند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا