اخبار

۸۶ بیمار بهبود یافته کرونا در قزوین پلاسما اهدا کردند

۸۶ بیمار بهبود یافته کرونا در قزوین پلاسما اهدا کردندمدیرکل انتقال خون استان قزوین روز دوشنبه با اعلام این خبر افزود: پلاسمای خون از بیماران بهبود یافته کرونا در شرایطی دریافت می شود که از دوره بیماری (ترخیص از بیمارستان) آنها چهار هفته گذشته باشد.
دکتر مهدی اکبری افزود: افراد متقاضی اهدای پلاسما باید بین ۱۸ تا ۶۰ سال سن داشته باشند و مدارک پزشکی لازم را نیز با خود به محل اهدا بیاورند.
مدیرکل انتقال خون قزوین گفت: پلاسمای دریافتی از بیماران بهبود یافته به بیمارستان ها ارسال می شود تا مورد استفاده بیماران بد حال کرونایی قرار بگیرد.
این مسوول با بیان اینکه مراجعه کنندگان برای اهدا نباید از لحاظ مسایل بهداشتی نگرانی و دغدغه خاطر داشته باشند، گفت: محیط اهدای خون و پلاسما به شکل مرتب ضدعفونی و گندزدایی می شود و از وسایل استریل شده و یکبار مصرف بهداشتی در فرایند اهدا استفاده می شود.
وی در ادامه از بیماران بهبود یافته دعوت کرد تا با اهدای پلاسما به بهبودی سایر بیماران کمک کنند.
ویروس کرونا موسوم به  کووید ۱۹  اواسط ماه دسامبر (۲۴ اذر) در شهر ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد و سپس به سایر نقاط این کشور و جهان گسترش یافت.
تاکنون 13 میلیون و 42 هزار نفر در جهان به این ویروس مبتلا شده اند که از این تعداد 579 هزار فوت شده و هفت میلیون و 588 هزار نفر نیز بهبود پیدا کرده اند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا