اخبار

۱۴ هزار قزوینی در جشنواره کتابخوانی رضوی شرکت کردند

۱۴ هزار قزوینی در جشنواره کتابخوانی رضوی شرکت کردندفاطمه محمدبیگی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این جشنواره در سه بخش فردی، گروهی و خانوادگی برگزار و قرار بود در ۱۸ خرداماه امسال، به مناسبت دهه کرامت برگزار شود که به علت استقبال شرکت کنندگان مهلت ارسال آثار تا پایان تیرماه سال جاری تمدید شد.
به گفته وی، هم اکنون بزرگترین فعالیت فرهنگی این نهاد، برگزاری دهمین جشنواره کتابخوانی رضوی و ترویج فرهنگ کتابخوانی و اجرای برنامه‌های فرهنگی در فضای مجازی است.
محمدبیگی ادامه داد: این جشنواره علی‌رغم تعطیلی کتابخانه‌های عمومی، نخستین گام‌ برای استفاده از ظرفیت‌های فضای مجازی برداشته و با توجه به تعطیلی مراکز پیش ‌دبستانی، مدارس و دانشگاه‌ها، امکان مشارکت در بخش‌های مختلف خود را در این بستر فراهم کرده است.
این مسوول با اشاره به فراخوان دهمین جشنواره کتابخوانی رضوی با معرفی ۱۲ کتاب در سه رده سنی کودک، نوجوان و جوان و بزرگسال، افزود: خانواده‌ها و علاقه‌مندان گروه‌های مختلف سنی می‌توانند در این ایام با حضور در این جشنواره کتابخوانی، ضمن پر کردن بهینه اوقات فراغت، از این فرصت بهترین استفاده را برای ارتقای سطح کیفی و کمی مطالعات مذهبی و آشنایی با سیره حضرت امام رضا (ع)، حضرت امام هادی (ع)، حضرت معصومه (س) و حضرت احمد بن موسی شاه چراغ (ع) داشته باشند.
محمدبیگی تصریح کرد: برگزاری جشنواره کتابخوانی رضوی از سوی نهاد کتابخانه‌های عمومی با توجه به تعداد و پراکندگی کتابخانه‌های تحت پوشش، ضمن در اختیار قراردادن منابع مسابقه به عموم مردم، کمک بزرگی به شرکت هرچه گسترده‌تر مخاطبان در این جشنواره کرده است.
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی قزوین یادآور شد: با وجود ۳۷ باب کتابخانه عمومی در استان قزوین، ظرفیت مطلوبی برای توسعه فرهنگی با توجه به شیوع بیماری کرونا در بستر مجازی در اختیار ما قرار داده و طی این مدت با تلاش کارشناسان و کتابداران، با راه‌اندازی پویش‌های مردمی هر خانه یک کتابخانه به منظور غنی سازی اوقات فراغت و ترویج فرهنگ مطالعه تلاش شده است.
این مسوول فرهنگی با اشاره به شیوع بیماری کرونا، تصریح کرد: هم اکنون  برنامه‌های متنوعی با هدف توسعه و گسترش فرهنگ مطالعه در فضای مجازی اجرا می‌شود که نقش موثری در جذب مخاطبان، به ویژه در گروه‌های سنی کودک و نوجوان داشته است.
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی قزوین اضافه کرد: ضدعفونی و گندزدایی کتابخانه‌های عمومی استان نیز به طور مستمر در حال انجام بوده تا به محض دستور بازگشایی کتابخانه‌ها براساس دستورالعمل‌های بهداشتی، فعالیت آنها به صورت حضوری آغاز خواهد شد.
استان قزوین دارای ۶۱ کتابخانه نهادی و مشارکتی است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا