اخبار

هدف‌گذاری رشد ۲۵ درصدی عملکرد محصولات در اراضی دیم قزوین

هدف‌گذاری رشد ۲۵ درصدی عملکرد محصولات در اراضی دیم قزوینمدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی قزوین روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اعلام این خبر اظهار داشت: نزدیک به ۱۰۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی دیم در استان وجود دارد که ارتقای عملکرد محصولات کشت شده در ۴۸ هزار هکتار آنرا برنامه ریزی کرده ایم.
تورج بنیادی افزود: رعایت تناوب زراعی از طریق کشت حبوبات، مصرف بهینه بذر و کود و اتکا به روش های جدید در این حوزه، استفاده از ارقام مناسب و مقابله با علف های هرز از جمله مواردی است که آنها را برای افزایش عملکرد ۲۵ درصدی محصول در اراضی دیم استان قزوین دنبال می کنیم.
وی با بیان اینکه مزارع دیم در استان قزوین با توجه به بارندگی های مناسب ۲ سال اخیر و ادامه این روند قابلیت توسعه دارند، یادآور شد: در همین راستا، برنامه توسعه ۵۰ درصدی سطح زیر کشت اراضی دیم در سه شهرستان آوج، تاکستان و قزوین که دارای بیشترین زمین های زراعی دیم هستند، در دستور کار قرار گرفته است.
این مسوول با بیان اینکه در حال حاضر میانگین برداشت گندم از مزارع دیم قزوین بین ۹۰۰ تا ۱۲۰۰ کیلوگرم است،افزود: با اجرای برنامه یاد شده این میزان ۲۵ درصد افزایش پیدا خواهد کرد. 
استان قزوین دارای ۴۸۹ هزار هکتار اراضی کشاورزی است که از این میزان ۷۵ هزار هکتار باغ و سایر زمین های زراعی است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا