اخبار

پایاب سد شهید کلانتری مرند به بهره‌برداری رسید

پایاب سد شهید کلانتری مرند به بهره‌برداری رسیدسرپرست مدیریت جهادکشاورزی شهرستان ویژه مرند روز دوشنبه در مراسم افتتاح، ساماندهی و بهره برداری از پایاب سد خاکی شهید کلانتری اظهار کرد: طرح ساماندهی و بهره برداری از پایاب  این سد و لوله کشی حدود یک کیلومتری آن با هزینه یک میلیارد ریال توسط بهره برداران و با کمک دهیار و اعضای  شورای اسلامی و بهره برداران روستای بهرام انجام گرفته که امروز شاهد افتتاح آن هستیم. 
علی صیادی اظهار کرد: تخصیص اعتبارات عمرانی از منابع مختلف به طرح های آب و خاک و امور فنی مهندسی از مهم ترین نیاز های کشاورزان شهرستان است که می تواند موجب افزایش بهره وری آب و بهبود راندمان تولید محصولات کشاورزی شود. 
صیادی ادامه داد: با توجه به کاهش شدید منابع آب کشاورزی این طرح با پمپاژ و انتقال آب سد خاکی شهید کلانتری به اراضی کشاورزی روستای بهرام را نیز تامین خواهد کرد. 
گداود گرشاسبی، معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان مرند نیز در حاشیه افتتاح طرح‌های عمرانی در روستاهای بهرام، عریان تپه و هرزند عتیق اظهار کرد: تجهیز سیستم اتاقک پمپاژ سد شهید کلانتری مرند نیز قبلا با اعتبار پنج میلیارد ریالی توسط جهاد کشاورزی انجام شده است.
روستای هرزند عتیق در ۳۰ کیلومتری شمال غرب مرند واقع شده است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا