اخبار

وضع محدودیت‌های جدید برای مقابله با کرونا در بوکان

وضع محدودیت‌های جدید برای مقابله با کرونا در بوکانلقمان خسروپور روز یک‌شنبه در جلسه ستاد مقابله و مدیریت بیماری کرونا در این شهرستان افزود: هیچ کدام از وسایل حمل‌ونقل عمومی درون شهری حق ندارند به مسافران بدون ماسک خدمات ارایه دهند و رانندگانی که از این امر تخطی کنند وسیله نقلیه آنها توقیف خواهد شد.
وی با بیان اینکه از رانندگان نیز خواسته شده است تا از ورود مسافران بدون ماسک به داخل خودروی خود جلوگیری کنند، افزود: در این راستا به اندازه کافی ماسک در بازار و داروخانه‌ها در دسترس عموم قرار دارد که می‌توانند آن را تهیه و هیچ بهانه‌ای برای استفاده نکردن از ماسک قابل قبول نیست.
سرپرست فرمانداری بوکان با اشاره به توزیع ماسک رایگان در سطح بازار و برخی مناطق پرازدحام شهر اضافه کرد: پنج هزار عدد ماسک تهیه و در یک حرکت نمایدن به کمک هلال احمر، شهرداری و انجمن‌های مردم نهاد برای نهادینه‌شدن فرهنگ استفاده از ماسک در میان عموم مردم توزیع می‌شود.
“خسروپور” در خصوص تعداد مبتلایان کرونا در ادارات و کارکنان شبکه بهداشت و درمان بوکان نیز اظهار داشت: متاسفانه تعداد زیادی از پرسنل بخش درمان این شهرستان حتی مسوولان ارشد، متخصصان کادر درمانی و پرستاران دچار بیماری کرونا شده‌اند که خوشبختانه در حال بهبودی هستند.
وی از بسته شدن تمامی بوستان‌های این شهرستان نیز خبر داد و گفت: تمامی بوستان‌ها تا اطلاع ثانوی بسته شده و چراغ‌های روشنایی آنها نیز در شب خاموش خواهند بود.
سرپرست فرمانداری بوکان ادامه داد: این اقدام در جهت پیشگیری و بالا بردن ضریب ایمنی مردم این شهرستان انجام می‌شود و با متخلفانی که این مصوبه را رعایت نکنند، برخورد قاطع خواهد شد.
وی تاکید کرد: استفاده از ماسک و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی توسط رسانه‌ها در سطح جامعه باید ترویج و این امر به یک فرهنگ عمومی و فراگیر در بین مردم تبدیل شود.
خسروپور همچنین از بسته‌شدن تمامی باشگاه‌های ورزشی سرپوشیده خبر داد و گفت: فعالیت باشگاه‌ها سرپوشیده از جمله بدن‌سازی و فعالیت تمامی آرایشگاه‌های زنانه نیز ممنوع است و از فعالیت آنها با همکاری ارگان‌های مربوطه جلوگیری می‌شود.
وی گفت: در حال حاضر بیش از ۶۰ درصد مردم از ماسک استفاده می‌کنند که این آمار باید در جامعه افزایش پیدا کند زیرا تنها راه کنترل این بیماری استفاده از ماسک و فاصله‌گذاری اجتماعی است.
بوکان یکی از شهرهای درگیر با کرونا و جزو شهرستان‌های قرمز آذربایجان‌غربی به شمار می‌رود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا