اخبار

یک دستگاه سی‌تی‌اسکن در خوی راه‌اندازی  شد

یک دستگاه سی‌تی‌اسکن در خوی راه‌اندازی  شددکتر جواد آقازاده روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: همچنین ۲ دستگاه سی‌تی‌اسکن دیگر در شهرهای ارومیه و میاندوآب طی روزهای آینده راه‌اندازی می‌شود که در تشخیص بهتر بیماران مبتلا به کرونا در این شهرها که در وضعیت قرمز این بیماری قرار دارند موثر خواهد بود.
وی اضافه کرد: اسکن ریه افراد مشکوک به بیماری کرونا با دستگاه سی‌تی‌اسکن، بهترین و دقیق‌ترین راه تشخیص است و در صورت مثبت بودن این تست، افرادی که که حتی تست پی‌سی‌آر آنها نیز منفی باشد به عنوان مبتلا معرفی می‌شوند.
رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان‌غربی از وضعیت قرمز استان در خصوص شیوع بیماری کرونا خبر داد و بیان کرد: رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک و اصول بهداشت فردی مهمترین عوامل کنترل بیماری کروناست.
آقازاده اظهار امیدواری کرد که با اهتمام مردم در رعایت این اصول، زمینه بهبود وضعیت آذربایجان‌غربی فراهم شود.
درحالی تعداد بیماران مبتلا به کرونا به بیش از ۲۴۰ هزار نفر در کشور رسیده که ۱۱ میلیون و ۴۱۱ هزار نفر در دنیا به این بیماری مبتلا شده اند؛ تعداد مبتلایان در کشور حدود ۲.۱ درصد کل دنیاست.
همچنین تاکنون بیش از ۲۰۱ هزار نفر در کشور از بیماری کرونا بهبود یافته و افزون بر ۱۱ هزار و ۵۰۰ نفر جان خود را از دست داده اند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا