اخبار

مهار آتش یک کارخانه لوازم آرایشی در ارومیه پس از ۵ ساعت تلاش آتش‌نشانان

مهار آتش یک کارخانه لوازم آرایشی در ارومیه پس از ۵ ساعت تلاش آتش‌نشانانابراهیم شاد قوشچی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: نیمه شب گذشته در پی تماس تلفنی کارگران یک کارخانه مبنی بر بروز انفجار و به دنبال آن آتش سوزی، نیروهای عملیاتی چهار ایستگاه به همراه تانکر آب به پنج کیلومتری جاده مهاباد، روستای چوبتراش اعزام شدند.
وی اضافه کرد: به محض رسیدن به محل حادثه مشاهده شد که شعله‌های آتش و دود از پنجره ها به آسمان زبانه می کشد و مشخص شد که محل حادثه یک کارخانه تولید لوازم آرایش و بهداشتی به وسعت تقریبی یک‌هزار مترمربع  است.
رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری ارومیه گفت: در مشاهدات و بررسی های اولیه مشخص شد که قسمت انبار مواد اولیه آتش گرفته و شعله های آتش در حال سرایت به مابقی اجناس است.
شاد قوشچی ادامه داد: آتش نشانان بلافاصله پس از ایمن سازی محیط، قطع جریان برق و گاز کارخانه و با استفاده از تجهیزات انفرادی و دستگاه تنفسی با کشیدن چند رشته لوله آبدهی به کانون آتش نفوذ کردند.
وی اضافه کرد: در اطفای حریق این واحد تولیدی که به دلیل حجم بالای مواد اولیه، پنج ساعت به طول انجامید، نیروهای عملیاتی توانستند شعله های آتش را خاموش و پس از برش قسمتی از سقف با استفاده از تجهیزات مخصوص برش، عملیات لکه گیری و  تخلیه دود را آغاز کنند.
وی بیان کرد: این حادثه هیچگونه مصدومی نداشت و آتش نشانان پس از ایمن سازی محل حادثه و استقرار دو دستگاه خودرو آماده جهت جلوگیری از برگشت آتش و انجام عملیات در صورت نیاز، محل را به مالک تحویل دادند.
مدیرعامل آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری ارومیه گفت: خسارت‌های وارده به این محل در حال بررسی است.
جاده مهاباد، یکی از مناطق صنعتی ارومیه به شمار می رود و دهها کارخانه در آن فعال است.
روز جمعه (۲ روز گذشت) نیز کارخانه تولید درب در سلماس طعمه حریق شده بود که خسارات زیادی به جا گذاشت.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا