اخبار

انجام ۱۴۶۰ فقره بازرسی ویژه کرونا از اصناف اشنویه

انجام ۱۴۶۰ فقره بازرسی ویژه کرونا از اصناف اشنویهکمال دانا روز یکشنبه در گفت ‌و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ۷۰ پرونده تخلف با موضوع تهدید سلامت مردم در گشت‌های مشترک بازرسان این سازمان، اصناف و دیگر ارگان‌های مربوطه در این شهرستان تشکیل شد.
وی افزود: طرح تشدید نظارتی پایش بازار کالا و خدمات ویژه ایام شیوع بیماری کرونا که از ابتدای اسفندماه سال گذشته آغاز شده است، همچنان با شدت بیشتر در عرصه بازار این شهرستان ادامه دارد.  
رییس اداره صنعت، معدن و تجارت اشنویه افزود: این اصناف به علت گران‌فروشی یا خودداری از عرضه به ۷۲۶ میلیون ریال جریمه محکوم و به تعزیرات حکومتی معرفی شده‌اند.
“دانا” اضافه کرد: بیشتر این پرونده‌های تخلف در خصوص سلامتی مردم از جمله گرانفروشی و عرضه نکردن کالا در بازار بوده و ۳۰ واحد متخلف صنفی نیز در این راستا پلمب شد.
وی با بیان اینکه در بررسی‌ کارشناسان مشخص شد که پنج واحد شن و ماسه نیز تولید خود را به نرخ‌های بالاتر از قیمت مصوب به مصرف‌کنندگان عرضه کرده‌اند، افزود: این واحدها در مجموع به پرداخت ۶۵۰ میلیون ریال جریمه نقدی محکوم شدند.
وی اظهار کرد: افزایش خودسرانه قیمت شن و ماسه بدون هماهنگی با کمیته شن و ماسه استان تخلف است و با گرانفروشی در این زمینه برخورد قانونی خواهد شد.
رییس اداره صنعت، معدن و تجارت اشنویه گفت: پرونده‌های تشکیل شده در مورد تخلفات صنفی در اسرع وقت و به‌صورت ویژه رسیدگی و مجازات‌های قانونی طبق مقررات، اِعمال می‌شود.
وی اضافه کرد: برای همکاری با شبکه بهداشت و درمان و نظارت بر اقلام بهداشتی مرتبط با ویروس کرونا  این اداره از آمادگی لازم برخوردار بوده و گشت‌های مشترک را همانند روزهای نخست ادامه خواهد داد.
شهرستان ۷۴ هزار نفری اشنویه دارای سه هزار واحد صنفی است که از این تعداد ۲ هزار ۵۰۰ واحد دارای پروانه هستند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا