اخبار

سه هزار مددجو در استان اردبیل صاحب شغل می‌شوند

سه هزار مددجو در استان اردبیل صاحب شغل می‌شوندحسین دشتی روز یکشنبه در جلسه با امدادگران حوزه اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان اردبیل  با اشاره به ضرورت اجرای طرح‌های دانش‌بنیان بیان کرد: با کمک و حمایت خیرین و نیکوکاران بسیاری از فرزندان خانوارهای تحت حمایت کمیته امداد در مقاطع کارشناسی‌ارشد و دکتری مشغول تحصیل هستند که این افراد بدون شک در اجرای طرح‌های دانش بنیان موفق خواهند بود.
 وی با بیان اینکه توجه و تمرکز بر اجرای طرح‌های دانش‌بنیان از اولویت های کمیته امداد است، اظهار داشت: تلاش می شود با شناسایی ظرفیت‌های مددجویان نخبه و فارغ‌التحصیل این استعداد ها به اجرای طرح‌های دانش‌بنیان سوق داده شوند.
وی اضافه کرد: این نهاد علاوه بر طرح‌ها و ایده‌های دانش‌بنیان مددجویان تحت حمایت از مددجویانی که دارای تخصص در زمینه خاصی باشند، حمایت و پشتیبانی ویژه خواهد کرد.
وی با اشاره به همکاری ۹۳ “راهبر شغلی” با کمیته امداد استان ادامه داد: بیان کرد: طرح “راهبران شغلی” برای اثربخشی هر چه بیشتر  بر فرصت‌های شغلی ایجاد شده، اجرا می‌شود تا به پایدارسازی اشتغال و درآمد پایدار خانوارهای تحت حمایت کمک کند.
دشتی با اشاره به ضرورت بهره‌گیری حداکثری از ظرفیت جهادگران کارآفرین و نیروهای جهادی در زمینه ایجاد اشتغال برای مددجویان تحت حمایت گفت: استفاده از ظرفیت آنها مسیر توانمندسازی و خوداتکایی خانوارهای تحت حمایت را هموارتر می کند.
مدیر کل کمیته امداد استان اردبیل رفع موانع فضای کسب ‌و کار، بازاریابی و فروش تولیدات مددجویان و ایجاد بازار کار مناسب را در توانمند سازی و خود اتکایی خانوارهای تحت حمایت بسیار مهم دانست.
وی افزود: این نهاد همچنان نیازمند یاری و کمک های مردم و خیرین برای رسیدگی به امور فقرا و نیازمندان استان است تا بخشی از نیاز ها و مشکلات اساسی آنها مرتفع گردد.
او بیان کرد: خیرین از طریق کد آنی‌ پرداخت #۰۴۵*۸۸۷۷* می‌توانند به آسانی کمک‌های خود را به دست خانوارهای بی‌بضاعت استان  اردبیل برسانند.
وی اظهار امیدواری کرد: با مشارکت گسترده خیرین و آحاد مختلف جامعه در طرح‌های حمایتی کمیته امداد استان اردبیل شاهد ریشه‌کنی فقر و محرومیت از جامعه باشیم.
بیش از ۴۱ هزار خانوار با جمعیت بیش از ۸۰ هزار نفر در استان اردبیل تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) هستند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا