اخبار

مرمت و لایروبی ۳۰ چشمه و قنات در شهرستان آوج

مرمت و لایروبی ۳۰ چشمه و قنات در شهرستان آوجنصرت الله علیرضایی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در این مدت همچنین مخازن زمینی و هوایی آب ۲۰ روستای شهرستان آوج مورد مرمت قرار گرفته اند.
فرماندار آوج افزود: در حال حاضر ۶۴ درصد روستاهای شهرستان آوج تحت پوشش شبکه آبفا قرار دارند و سایر روستاها نیز از چشمه ها تامین می شود که از نظر کیفیت و بهداشت تحت نظر هستند و تلاش داریم تا روستاهای باقی مانده را نیز به مرور به شبکه اضافه کنیم.
وی یادآور شد: در این مدت همچنین ۲۵ دستگاته کلرزن برای شبکه آبرسانی روستاهای شهرستان آوج تهیه و مورد بهره برداری قرار گرفته است.
فرماندار آوج از حذف آرسنیک از آب سه روستای شهرستان آوج و مرمت خطوط انتقال آب مجتمع های حصار، قمیشلو و حسن آباد طی سال گذشته به عنوان یکی از مهم ترین طرح های حوزه آب روستایی در این شهرستان یاد کرد و گفت: اجرای مخزن ۵۰۰ متر مکعبی روستای شهید آباد نیز از دیگر طرح های ما این حوزه به شمار می رود که در دست اجراست.
علیرضایی یادآور شد: در مدت یاد شده همچنین شبکه داخلی آبرسانی در روستاهای دانک، چوبینه، دشتک و نصرت آباد اجرا شده است.
این مسوول گفت: تصفیه خانه فاضلاب آبگرم نیز از دیگر طرح های مهم حوزه آبفا در شهرستان آوج است که اعتبارات شهرستانی پاسخگوی تکمیل آن نیست و در کمیته برنامه ریزی آوج مقرر شد در نشستی با مدیران آبفا و برنامه و بودجه استان برای تقویت اعتبارات آن اقدام کرد.
علیرضایی یادآور شد: در یک سال گذشته ۷۰ میلیارد ریال در حوزه آبرسانی  و ارتقای کیفی آب در شهرستان آوج اعتبار هزینه شده که ۵۰ میلیارد ریال آن مربوط به روستاها و ۲۰ میلیارد ریال آن نیز در حوزه شهری مصرف شده است.
آوج به مرکزیت آوج با ۲ بخش مرکزی و آبگرم در جنوب غرب استان قزوین قرار دارد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا