اخبار

رییس دانشگاه علوم پزشکی: همدان در وضعیت قرمز کرونا قرار گرفت

رییس دانشگاه علوم پزشکی: همدان در وضعیت قرمز کرونا قرار گرفترشید حیدری مقدم روز شنبه در ستاد مبارزه با ویروس کرونا اظهار داشت: همچنین شهرستان بهار در وضعیت نارنجی و چهار شهرستان اسدآباد، رزن، فامنین و کبودراهنگ در وضعیت زرد بوده و هیچیک از شهرهای همدان وضعیت سفید ندارند.
وی خواستار استفاده از دستگاه نوبت دهی در مراکز خدمات رسانی، اجباری شدن استفاده از ماسک برای کارکنان و مراجعان به مراکز دولتی و پرتجمع و افزایش غرفه های عرضه ماسک در سطح شهر شد.
رییس دانشگاه علوم پزشکی استان همدان ادامه داد: توجه مردم به سه مولفه رعایت فاصله گذاری هوشمند اجتماعی، شستشوی مرتب دست ها و استفاده از ماسک تا ۹۰ درصد از آنان در برابر این بیماری محافظت می کند.
حیدری مقدم خواستار ترغیب مردم به خرید آنلاین و ممنوعیت برگزاری مراسم ها شد و گفت: بخش عمده ای از مراسم های عروسی به صورت زیر زمینی و در باغ ها برگزار می شود که باید از برگزاری آنها جلوگیری شود.
وی مهمترین چالش علوم پزشکی همدان را تامین «اکسیژن ساز» عنوان و اضافه کرد: بیشترین دغدغه برای بیمارستان سینا بود که تا پایان هفته در این بیمارستان این دستگاه راه اندازی می شود با این وجود سه بیمارستان بهشتی و بعثت همدان و امام حسین(ع) ملایر نیازمند به دستگاه اکسیژن ساز دارد.
رییس دانشگاه علوم پزشکی استان همدان بیان کرد: در حال حاضر استان در وضعیت قرمز قرار دارد و شانس آلودگی بیشتر شده است با این وجود تلاش داریم که این وضعیت قابل کنترل باشد .حیدری مقدم از شهرداری و شورای شهر همدان خواست به منظور ترغیب مردم به رعایت نکات بهداشتی، به صورت نمادین به صورت تندیس بوعلی سینا، این حکیم فرزانه که نماد ملی پزشکی شناخته می شود ماسک بزنند.
دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان همدان نیز گفت: به منظور پیشگیری از ابتلای کارکنان به ویروس کرونا اعمال محدودیت های کرونایی از جمله فراهم کردن زمینه دور کاری الزامی به نظر می رسد.
حسن خانجانی با بیان اینکه مردم هم اینک انتطار دریافت خدمات طبق شرایط عادی را دارند افزود: برای پیشگیری از برگزاری مراسم عروسی و عزا در تالارها باید اتحادیه ها نیز وارد کار شده و کمک کنند.
فرمانده انتظامی استان همدان نیز گفت: انتظامی این استان در یک هفته گذشته ۱۲ مورد تذکر و اخطار پلمب به تالارها برای برگزار نکردن مراسم داده است حتی در برخی مکان ها مخفیانه این مراسم برگزار می شد که برخورد لازم صورت گرفت.
سردار بخشعلی کامرانی صالح افزود: در برخی مکان ها طبق شیوه نامه بهداشتی مراسم با ۵۰ درصد ظرفیت آن محل برگزار می شود با این وجود باید کارشناسی رعایت شدن پروتکل های بهداشتی در این محل را تایید کند.
جانشین سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان نیز گفت: طبق بررسی های میدانی صورت گرفته در ۲ روز گذشته میزان خرید و  استفاده از ماسک حتی در بوستان ها و مکان های تفریحی تا حد قابل توجهی افزایش داشته است. سردار مهدی فرجی افزود: ایجاد غرفه هایی برای فروش ماسک از اقدام های خوب سازمان صنعت، معدن و تجارت این استان بود تا مردم در صورت نیاز به خرید، بهانه ای برای دسترسی و نزدن ماسک نداشته باشند.
وی ادامه داد: در حال حاضر شمار عروسی ها رو به کاهش است اما شاهد روند رو به رشد دورهمی ها به ویژه از سوی جوانان هستیم همچنین به علت شلوغی پارک ها نگرانی هایی در این زمینه وجود دارد.
وی تاکید کرد: برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا باید همانند اسفند سال گذشته و فرودین امسال عمل کرده و تمامی دستگاه های اجرایی و گروه های جهادی مردم برای مقابله با این ویروس پای کار بیایند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا