اخبار

مصرف آب شرب در بخش محمدیه مدیریت می‌شود

مصرف آب شرب در بخش محمدیه مدیریت می‌شودصادق قندی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا تصریح کرد: بخش محمدیه با سه شهر، یک ناحیه شهری، ۱۲ روستا، ۱۷۰ هزار جمعیت و ۶۵ هزار مشترک آب از نقاط پرجمعیت استان قزوین محسوب می شود که در فصل گرما، کم آبی یکی از مشکلاتی بوده که شهروندان آن طی سال‌های گذشته با آن روبرو بوده‌اند.
وی ادامه داد: با توجه به تاکید دولت و مقام عالی استان در خصوص رفع مشکل کم آبی در نقاط مختلف استان، امسال سعی کردیم با مدیریت مصرف در برخی نقاط از جمله روستای آقاگیر با نصب کنتور از مصرف بی‌رویه آب آشامیدنی و استفاده نادرست از آن در سایر موارد، جلوگیری به عمل آوریم.
بخشدار محمدیه اظهار داشت: در حوزه اصلاح شبکه نیز، آبرسانی از ۲ حلقه چشمه آب به مخزن و پمپاژ آن به منازل در روستای چاله آغاز شده و با پایان عملیات در اواخر تیرماه، مشکل کم آبی این روستا در ماه‌های مرداد و شهریورماه نیز مرتفع خواهد شد.
قندی اضافه کرد: در حوزه شهر، بیشتر مشکل مربوط به محمدیه و ناحیه شهری مهرگان است که برای رفع هرگونه مشکل در تابستان امسال، پیش بینی حفر ۲ حلقه چاه آب شده تا در صورت نیاز، به شبکه انتقال آب شرب شهرستان البرز متصل شود.
وی خاطرنشان کرد: بخش عمده‌ای از مشکل کم آبی این بخش را می‌توان با مدیریت مصرف بهینه مرتفع کرد که در این راه مشترکان باید ضمن خودداری از مصرف آب در مواردی همچون آبیاری درختان و یا شستشوی خودرو و یا وسایل منزل مانند فرش، شرکت آبفا را در امر تامین آب شرب در فصل گرما یاری کنند.
بخش محمدیه با مرکزیت شهر محمدیه در ۱۸ کیلومتری شرق قزوین و در حاشیه آزادراه قزوین – کرج واقع شده است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا