اخبار

آزادسازی ۱۱۷ هکتار از اراضی ملی قزوین

آزادسازی ۱۱۷ هکتار از اراضی ملی قزوینفرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قزوین روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بیشتر این اراضی از نوع مرتع بوده اند که در آنها به شکل غیرمجاز کار کشت گیاه و نهال و و احداث سازه های ساختمانی انجام شده بود که در راستای اجرای تبصره یک ماده ۵۵ قانون حفاظت از اراضی ملی و به موجب صدور احکام قضائی خلع ید و آزاد شدند.
سرهنگ بهرام ترکاشوند با اشاره به اینکه اراضی آزاد شده در قالب ۳۱ قطعه بوده است،افزود: بیشترین اراضی آزادسازی شده به ترتیب مربوط به شهرستان های تاکستان، قزوین و بوئین زهرا بوده است.
فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قزوین یادآور شد: هرگونه دخل و تصرف و تعرض به اراضی ملی و تغییر کاربری و آسیب به آنها جرم بوده و پیگیرد قضائی را به دنبال دارد.
این مسوول با اشاره به نقش مردم در حفاظت و حراست از اراضی ملی، گفت: یگان حفاظت منابع طبیعی استان قزوین از طریق خظ تلفن ۱۵۰۴ به شکل شبانه روزی آماده دریافت گزارش های مردمی است.
استان قزوین دارای ۸۵۳ هزار و ۴۸۵ هکتار مرتع، ۲۹ هزار و ۱۵۰ هکتار بیابان و ۲۸ هزار و ۱۵۷هکتار جنگل است که مجموع آنها اراضی ملی و منابع طبیعی استان را تشکیل می‌دهند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا