اخبار

امام جمعه اردبیل: نشست اخیر شورای امنیت موفقیت بزرگی برای ایران رقم زد

امام جمعه اردبیل: نشست اخیر شورای امنیت موفقیت بزرگی برای ایران رقم زدآیت‌الله سیدحسن عاملی در خطبه‌های نماز جمعه اردبیل اظهارداشت: آمریکا به صورت غیرقانونی می‌خواست تحریم تسلیحاتی ایران را که به زودی طبق مفاد برجام تمام می‌شود، تمدید کند اما نه تنها روسیه و چین بلکه متحدان اروپایی آمریکا نیز با این قانون‌شکنی مخالفت کردند و آمریکا در نهایت انزوا ماند.
او افزود: این موضوع ۱۰۰ درصد در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا به ضرر ترامپ تمام خواهد شد، بعد از این شکست بزرگ حقوقی و سیاسی آمریکا معلوم شد که دیگر آمریکا کدخدای شورای امنیت نیست.
وی گفت: از آنها سوال می‌کنیم شما که مذاکره را اکسیر اعظم برای نجات ایران می‌دانید آیا برجام مذاکره نبود که آمریکا یک طرفه از آن خارج شد و معاهده را در برابر دوربین‌ها ملغی کرد.
امام جمعه اردبیل تشریح کرد: وقتی آمریکا و اروپا می‌گویند ایران حق تحقیقات موشکی و پرتاب ماهواره ندارد با این که برجام بالصراحه آن را اجازه می‌دهد و اینکه آنها دانشمندان حساس هسته‌ای ما را ترور کردند ، آیا از این نمی‌فهمید که فردا بعد از تسلیم شدن در برابر شروط آمریکا آنها ذره‌ای برای تقویت بنیه علمی ما اقدام نخواهند کرد و مانع از تحقیقات علمی و رسیدن به فناوری های جدید و استراتژیک خواهند بود.
آیت‌الله عاملی افزود: رکن اصلی مذاکره آمریکا با ایران خلع سلاح موشکی است و بعد از آن ملت ایران کاملا بی‌دفاع خواهد ماند و شایسته نیست کشور ما در خطرناک‌ترین منطقه و با خطرناک‌ترین دشمنان بی‌سلاح بماند
وی با بیان اینکه نمی‌توان یک گناه برای ایران پیدا کرد که با آن مستحق تحریم باشد ، گفت: کشوری که با تحریم به تمام مخالفان خود در دنیا می‌گوید “یا تجویع و یا تسلیم” لیاقت مذاکره که سهل است لیاقت تخاطب ندارد.
او افزود: مصدق گفت شاه کلید دست آمریکاست و از دامن انگلیس به دامن آمریکا غلطید، اما آمریکا با کودتای ۲۸ مرداد مزد خوبی به حسن اعتماد او داد.
به گفته او ، آقای ظریف چقدر به جا ابتدا و اختتام سخنرانی خود در شورای امنیت را با سخنرانی مصدق در سازمان ملل مزین کرد تا بگوید گذشته شما این است که چنین حکومت مشروعی را ساقط کردید و آینده، روی گذشته بنا می‌شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا