اخبار

استاندار: آموزش‌های مهارتی از ارکان اصلی توسعه اشتغال در جامعه امروز است

استاندار: آموزش‌های مهارتی از ارکان اصلی توسعه اشتغال در جامعه امروز استمحمدمهدی شهریاری عصر پنجشنبه در بازدید از مرکز مهارت آموزی دارالفنون ارومیه با تاکید بر اینکه ترویج آموزش های مهارتی اشتغال موفق را به ویژه بین فارغ التحصیلان دانشگاهی درپی دارد، افزود: با توجه به جمعیت فارغ التحصیلان دانشگاهی بیکار در استان باید آموزش های مهارتی برای این افراد و نیز دانشجویان درحال تحصیل به سهولت فراهم شود.
وی اضافه کرد: برای برون رفت از عقب‌ماندگی در شاخص های توسعه و بهره مندی کامل از ظرفیت نیروی انسانی باید فرهنگ مهارت آموزی را در جامعه نهادینه ساخت.
استاندار آذربایجان غربی بیان کرد: این استان اگر چه در برخی رشته های مهارتی دستاوردهای ملی و حتی جهانی کسب کرده ولی هنوز نتوانسته ایم مردم را با فرهنگ مهارت همراه سازیم.
شهریاری ادامه داد: تجهیز کارگاه های مهارت آموزی، ایجاد بسترهای مهارتی در نقاط محروم و کمتر توسعه یافته استان، توجه به مهارت آموزی بین بانوان و ترویج آموزش های مهارتی بین جوانان و فارغ التحصیلان از جمله راهکارهای توسعه مهارتی برای حل مشکلات بیکاری و توسعه پایدار است.
سالانه حدود ۴۰ هزار نفر در آذربایجان غربی آموزش های مهارتی دریافت می کنند و بیش از هشت میلیون نفر ساعت آموزش مهارتی ارائه می شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا