اخبار

ضرورت راه‌اندازی ایستگاه‌های سنجش کیفی هوا در اردبیل

ضرورت راه‌اندازی ایستگاه‌های سنجش کیفی هوا در اردبیلسعید شهند روز پنجشنبه در کارگروه مقابله با آلودگی هوا و پدیده گرد و غبار در استان اردبیل افزود: هم‌اکنون یک ایستگاه اندازه‌گیری سنجش کیفیت هوای محیط جنب موزه حیات وحش اردبیل واقع در خیابان دانشگاه فعال است.
وی اظهار داشت: با اینکه اردبیل از لحاظ هوا شهر پاک محسوب می‌شود اما بعضی مواقع میزان گرد و غبار در این شهر نیز از حد مجاز بالا می‌رود که برای کودکان و بیماران قلبی و عروقی خطرناک است.
وی سوزاندن ضایعات کشاورزی بعد از برداشت محصول، ضعف پوشش گیاهی و رعایت نکردن ضوابط زیست محیطی در معادن و فعالیت کارخانه‌های تولید آسفالت را از جمله علل آلودگی هوا در استان ذکر کرد.
مدیرکل دفتر فنی استاندار اردبیل نیز در این جلسه گفت: نظارت بر کنترل انتشار عوامل آلاینده هوا در استان باید مستمر و مداوم باشد.
موسی کنعان‌پور افزود: علاوه بر آن کاشت گونه‌های سازگار و توسعه و ایجاد فضای سبز در کنار واحدهای تولیدی و صنعتی باعث کاهش آلودگی هوا خواهد شد.
 در این جلسه گزارشی در خصوص شناسایی محدوده کانون‌های مولد و مستعد طوفان‌های آلودگی هوا و پدیده گرد و غبار در اردبیل و منطقه آق‌بلاغ مصطفی‌خان شهرستان نمین ارائه و تصمیمات لازم برای پیشگیری از آن اتخاذ شد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا