اخبار

تمام میهمانان یک مراسم ختم در روستای گزاز خلخال کرونا گرفتند

تمام میهمانان یک مراسم ختم در روستای گزاز خلخال کرونا گرفتندفریدون بابایی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در روزهای گذشته نیز  ۲۵ نفر به صورت یک‌جا در یک مجلس ترحیم در روستای خوجین و نیز تعداد قابل توجهی از میهمانان یک مجلس عروسی در هشجین مرکز بخش خورش‌رستم گرفتار این بیماری مهلک شدند.
وی برگزاری مراسم عروسی و ترحیم از سوی مردم بدون توجه به رعایت پروتکل‌های بهداشتی را عامل اصلی جهش کرونا در این شهرستان دانست.
او اظهارداشت: از اسفند سال گذشته با تلاش خستگی‌ناپذیر دستگاه تامین سلامت و دستگاه‌های اجرایی عضو ستاد مقابله با کرونا این بیماری در خلخال به خوبی مدیریت شد ولی با لغو محدودیت‌ها و برخی فعالیت‌های اجتماعی همراه با  افزایش بی‌توجهی مردم به هشدارهای بهداشتی آمار ابتلا به این ویروس بطور قابل توجهی جهش یافته که بیشترین آمار مربوط به مراسم عروسی و عزا است.
وی افزود: با توجه به روند رو به رشد آمار مبتلایان به کرونا در این شهرستان بصورت لحظه‌ای در مناطق مختلف شهری و روستایی ، در صورت ادامه این روند اعمال محدودیت‌های جدید برای کنترل و پیشگیری از ابتلای افراد بیشتر به این ویروس دور از انتظار نیست.
او با توصیه به مردم برای استفاده از ماسک در همه فعالیت‌های روزانه خود اظهارداشت: ویروس کرونا ضعیف‌تر نشده بلکه در مواردی شیوع آن نسبت به روزهای اول شدت یافته و در حال حاضر  تنها راهکار پیشگیرانه از ابتلا به این بیماری رعایت پروتکل‌های بهداشتی ، موارد مربوط به فاصله‌گذاری اجتماعی و پرهیز از برگزاری محافل جمعی است.
روستای ۱۲۰ خانواری گزاز در ۲۵ کیلومتری از شهر خلخال واقع شده است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا