اخبار

کتابخانه عجب‌شیر جوابگوی نیازهای شهرستان نیست

کتابخانه عجب‌شیر جوابگوی نیازهای شهرستان نیستعادل اصغرپور روز پنجشنبه در جلسه انجمن کتابخانه این شهرستان افزود: ترویج کتابخوانی و رونق کتابخانه ها توسعه همه جانبه شهرستان را به دنبال دارد و با افزایش آگاهی و دانش شهروندان از آسیب های اجتماعی کاسته و سلامت عمومی جامعه ارتقاء خواهد یافت.
وی گفت: باید از ظرفیت خیرین در حوزه های فرهنگی مانند ایجاد کتابخانه و مدرسه سازی استفاده کرد و با تبلیغات گسترده امر کتابخانه سازی توسط خیرین را در جامعه نهادینه کرد.
اصغرپور خواستار ایجاد کتابخانه عمومی جدید در شهرستان،  افزایش اعضا، ارتباط سازنده با ادارات و نهادهای فرهنگی و آموزشی و بردن فرهنگ کتابخوانی به روستاها و مشارکت دادن مردم در این مقوله مهم شد.
وی به ظرفیت های بزرگ فرهنگی عجب شیر اشاره و تاکید کرد: همه دستگاه های اجرایی دولتی و عمومی عضو این انجمن همت خود را در زمینه ارتقاء فرهنگ مطالعه به خصوص ترویج کتاب خوانی بین نوجوانان و جوانان معطوف کنند.
وی همچنین خواستار تشکیل انجمن خیرین کتابخانه ساز در این شهرستان شد و افزود: جلب مشارکت و بهره‌گیری از کمک‌های خیرین در جهت ساخت و توسعه کتابخانه‌های عمومی، مساعدت و همکاری در اداره کتابخانه‌های عمومی و مشارکت فکری و فرهنگی در راستای بهره‌برداری بهینه و ترویج مطالعه مفید در سطح جامعه، کمک به بازسازی، نوسازی، تجهیز و نگهداری کتابخانه‌های عمومی و طراحی و برنامه‌ریزی به‌منظور تشویق و ترغیب جوانان به مطالعه مفید با کمک رسانه‌ها و تشویق و تقدیر از خدمات خیرین و همچنین تلاش برای وصول سهم نیم درصد کتابخانه ها از شهرداری را از جمله اهداف انجمن خیرین کتابخانه ساز عنوان کرد.
در این جلسه و با انجام رای گیری موسویان، سرمدی، ولیزاده، گلستانی، فرخی، نیازی، قاضی زاده، شریفی و حبیبی به عنوان اعضا جدید انجمن کتابخانه های عجب شیر انتخاب شدند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا