اخبار

جامعه برای مجرمان امنیت عمومی در قزوین ناامن تر می شود

جامعه برای مجرمان امنیت عمومی در قزوین ناامن تر می شودمحمد قاسمی روز پنجشنبه در جلسه بررسی جرائم خاص استان قزوین بر لزوم پیشگیری از وقوع جرم در جامعه تاکید کرد و افزود: قانون با هر نوع هنجارشکنی و قانون گریزی به شدت برخورد و عوامل آن رابه اشد مجازات می رساند.
وی بابیان اینکه متاسفانه برخی از جرایم در فضای اجتماعی روز به افزایش است یادآورشد: باید محیط را برای مجرمان تا جایی ناامن کنیم که خانواده ها با حضور در جامعه احساس آرامش و امنیت خاطر کنند.
به گفته قاسمی با برگزاری دوره های آموزشی از سوی متولیان و دستگاههای ذیربط می توان از وقوع بسیاری از جرایم و ناهنجاری در اجتماع جلوگیری کرد.
دادستان عمومی و انقلاب قزوین به وقوع چند فقره قتل طی یکماهه اخیر اشاره کرد و گفت : برخی از متهمان و مجرمان این قتل‌ها در کمترین زمان ممکن توسط دستگاههای انتظامی استان دستگیر و پرونده آنها در دست پیگری است.
وی با بیان اینکه منکر آسیب‌های اجتماعی در جامعه نیستیم ، افزود: باید بسترهای فرهنگی و اطلاع رسانی در جامعه مهیا شود تا بتوانیم با آگاهی بخشی و امور پیشگیرانه در تامین امنیت تلاش کنیم.
قاسمی تصریح کرد: در برخورد با سرقت نباید فکر کنیم فقط دستگاه قضایی و نیروی انتظامی مسوول است و برای نتیجه بخش بودن کارها همکاری همه نهادها و دستگاه‌ها ضروری است.
وی با بیان اینکه نگاه دستگاه قضایی پیشگیرانه است و باید به موضوعات روز مردم آگاه بود،  اضافه کرد: اگرچه اولویت دستگاه قضا پیشگیری از وقوع جرم مثل سرقت، فساد و غیره است ولی باید در پیشگیری از وقوع جرم ورود پیدا کند.
دادستان عمومی و انقلاب قزوین با اشاره تامین امنیت در پارک‌های شهر افزود: برخی پارک‌ها روشنایی مناسبی ندارند و بحث‌ تجهیزات امنیتی در آن‌ها مناسب نیست و مجموعه مدیریت شهری باید در اسرع وقت برای رفع این موارد اقدام کند.
قاسمی انتظارات از دستگاه قضایی را ایجاد آرامش و امنیت خاطر شهروندان اعلام و تصریح کرد : علیرغم وجود خلاهای قانونی در برخی موارد ، باید برای برقراری نظم و عدالت در راستای قانون تکالیف خود را به درستی انجام دهیم.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا