اخبار

رییس کل دادگستری: اجازه اعمال نفوذ به پرونده‌های قاچاق داده نشود

رییس کل دادگستری: اجازه اعمال نفوذ به پرونده‌های قاچاق داده نشودمحمدرضا عدالتخواه روز پنجشنبه در آیین معارفه مدیرکل تعزیرات حکومتی همدان اظهار داشت: از هر گونه اعمال نفوذ به پرونده های قاچاق کالا تحت هر رنگ و لعابی باید با قدرت و جدیت جلوگیری شود.
وی اضافه کرد: افرادی که درصدد اعمال نفوذ به پرونده های قاچاق کالا هستند کالای خود را قاچاق قلمداد نکرده بلکه با عناوین مختلف از جمله تامین نیاز جامعه و مردم درصدد موجه جلوه دادن کار خود هستند.
رییس کل دادگستری همدان یادآوری کرد: زمانی که مسوولیت ریاست دادگستری استان دیگری را عهده دار بودم در ستاد تنظیم بازار، مبارزه بی امان و قاطع با قاچاق کالا صورت گرفت تا جایی که منافع عده ای مسوولان به این موارد گره خورد بود بنابراین مستمر به فعالیت های مقابله ای صورت گرفته دامن می زدند.
عدالتخواه گفت: رویکرد پیشگیری در رابطه تخلف های صنفی وجود دارد و در صورت بی توجهی به آن شاهد آشفته بازار کنونی در جامعه و بازار خواهیم بود.
وی ادامه داد: بخشی از وضعیت کنونی بازار ناشی از تحریم ها و بخش دیگر ناشی از سوء مدیریت ها بوده که باید برای تمامی این موارد چاره ای اندیشید.
رییس کل دادگستری همدان تاکید کرد: توجه به منویات رهبر فرزانه انقلاب و عملیاتی کردن این رهنمودها موجب ثبات اقتصادی در جامعه می شود و در این راستا معظم له امسال را به نام «جهش تولید» نامگذاری کردند.
عدالتخواه ادامه داد: چنانچه تولیدات فراتر از نیاز جامعه باشد و به مرحله صادرات کالا در بخش های مختلف برسیم دیگر کشورها نیازمند ما خواهند بود.
وی خاطرنشان کرد: در جریان شیوع کرونا نسبت به تولید و تامین نیازهایی همچون مواد شوینده و ماسک در داخل کشور اقدام شد در غیر اینصورت اگر نیاز به بیرون می شد به طور حتم دشمنان کینه توز این ملت اجازه ورود ماسک به کشور را نمی دادند. 
عدالتخواه با بیان اینکه جهش تولید لازمه عبور از مشکلات است از مسوولان تعزیرات حکومتی خواست در زمینه پیشگیری از تخلف برنامه های علمی و عملی داشته باشند تا نتیجه این کارها برای مردم ملموس باشد.
 معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان نیز با بیان اینکه حل مشکلات مردم در بخش های مختلف از جمله معیشت نیازمند مدیران جهادی و کار و فعالیت شبانه روزی است بیان کرد: مشکلات کنونی جامعه که مردم با آن مواجه هستند ناشی از تحریم، کرونا، مسایل اداری، محدودیت ها پیش رو و کارهای بر زمین مانده است.
ظاهر پورمجاهد اظهار داشت: امروز در حوزه تنظیم بازار و تامین اقلام اساسی مردم، کنترل قیمت ها، برخورد با افراد متخلف که درصدد احتکار، گرانی و دور زدن قانون هستند ، دستگاه متولی باید جدی و هماهنگ تر عمل کرده تا مشکلات را کاهش دهد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان افزود: در رفع نیازها و مشکلاتی که مردم با آن گریبانگیر هستند باید جدی تر عمل کرده و مشکلات را در همان زمان رفع کرد.پورمجاهد ادامه داد: با وجود اینکه در جامعه دینی و انقلابی هستیم نباید شاهد افزایش تشکیل پرونده ها، تذکرها و افزایش شمار بازرسان باشیم بلکه باید بر مدار تقوا و انصاف عمل کرد.
وی گفت: وقتی همه برای تامین سبد کالا و معیشتی تلاش می کنند احتکار ۲۰۰ تن برنج توسط یک نفر و رعایت نکردن قیمت مصوب مرغ پذیرفتنی نیست چرا که ما در یک جامعه دینی و ایمانی هستیم و در این جامعه باید خود کنترلی بیشتر باشد.
در این آیین از تلاش های علیرضا حسن پور قدردانی و داریوش جودکی به عنوان مدیرکل جدید تعزیرات همدان معرفی شد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا