اخبار

همکاری مردم رکن اصلی کنترل موفق بیماری کرونا در آذربایجان‌غربی است

همکاری مردم رکن اصلی کنترل موفق بیماری کرونا در آذربایجان‌غربی استمحمدمهدی شهریاری روز چهارشنبه در جلسه ستاد استانی مبارزه با بیماری کرونا در آذربایجان‌غربی اظهار داشت: این استان در وضعیت قرمز است و باید دستگاه‌های نظارتی برای رعایت موارد بهداشتی اقدامات لازم را انجام دهند.
وی ادامه داد: باید اقداماتی صورت گیرد تا حساسیت‌ها در جامعه افزایش‌ یابد و نظارت لازم بر انجام امور در سطح جامعه صورت گیرد. 
استاندار آذربایجان‌غربی گفت: مراکز شماره‌گذاری و تجمع‌ها باید مدیریت شود و فرمانداران و مدیران نیز در این خصوص اقدامات لازم را اعمال کنند. 
شهریاری با اشاره به اینکه باید نظارت لازم بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در واحدهای تولیدی صورت گیرد، بیان کرد: اگر موارد بهداشتی در این مکان‌ها رعایت نشود، باید واحد متخلف در کنار پلمب واحد، جریمه‌ای بر واحد اعمال شود و با واحد متخلف برخورد قانونی صورت گیرد. 
وی افزود: همچنین هرگونه برگزاری مراسم عروسی و عزا در محل‌های بسته و باز باید تعطیل شود و برخوردهای لازم با متخلفان صورت گیرد.
وی تاکید کرد: ماسک لازم نیز باید در سطح جامعه به میزان لازم توزیع شود. 
ایرج شجاعی فرماندار ویژه مهاباد نیز در این جلسه گفت‌: تمامی اماکن حساسی که امکان تجمع در آنها وجود داشت، در این شهرستان تعطیل شده و استفاده از ماسک در تمام ادارات شهرستان اجباری شده است. 
فرماندار خوی در این جلسه اظهار داشت: برخورد با برگزار کنندگان مراسم‌ عروسی و عزا مورد تاکید و پیگیری بوده و مراکز تجمع این شهرستان نیز تعطیل شده است. 
محمد عابدی ادامه داد: مراکز شماره گذاری و مطب‌های پزشکان از مراکز تجمع هستند و کنترل این مراکز نیز مورد توجه و پیگیری است. 
جلسه ستاد استانی مقابله و مدیریت بیماری کرونا در آذربایجان‌غربی با حضور مسوولان استانی و حضور ویدئو کنفرانسی فرمانداران نقده، مهاباد و خوی برگزار شد و حاضران به ارائه گزارش و بیان نظرها و پیشنهادات خود پرداختند. 
تاکنون بیش از ۲۳۰ هزار نفر در کشور به بیماری کرونا مبتلا شده و بیش از ۸۳ درصد آنان بهبود یافته اند.
آذربایجان‌غربی نیز در وضعیت قرمز قرار دارد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا