اخبار

والدین در قبال تصادف کودکان دوچرخه‌سوار مسوؤل هستند

والدین در قبال تصادف کودکان دوچرخه‌سوار مسوؤل هستندسرهنگ محمد حسن خلجی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه دوچرخه جزو وسایط نقلیه محسوب شده و هنگام وقوع تصادفات برابر با قانون و مقررات راهنمایی و رانندگی با دوچرخه سواران مقصر برخورد می شود، افزود: والدین آگاه باشند کودکان سوار بر دوچرخه به عنوان راننده، تلقی شده و پلیس همانند رانندگان دیگر وسایط نقلیه با آنان برخورد می کند و مسوؤلیت آن نیز به والدین برمی‌گردد.
 وی اظهار داشت: لازم است رانندگان وسایط نقلیه بدانند که اگر فرد سوار بر دوچرخه نباشد و با دست آن را هدایت کند اگر تصادفی در این حین اتفاق بیفتد در این صورت به عنوان عابر محسوب خواهند شد.
خلجی تصریح کرد: رانندگان لازم است رعایت حال افراد سالمند و کودکان در حین عبور از عرض خیابان و کوچه را داشته باشند و جان آنان را با بی توجهی و بی مبالاتی با تهدید و خطر مواجه نسازند.
وی یادآور شد: متاسفانه بعدازظهر دوشنبه هفته جاری یک پسربچه ۹ ساله دوچرخه سوار حین عبور از عرض بولوار ملاصدرا شهر زنجان با یک دستگاه خودروی سواری ال‌نود به شدت برخورد کرده و پس از اعزام به بیمارستان های ولیعصر (عج) و آیت الله موسوی این شهر، به کام مرگ فرو رفت.  
خلجی افزود: کارشناس اعزامی به صحنه تصادف، راننده خودروی سواری را به علت سرعت غیرمجاز و عدم توجه به جلو مقصر در این حادثه معرفی کرد و کودک سوار بر دوچرخه را نیز به دلیل عدم رعایت حق تقدم در حین گذر از عرض خیابان، مقصر شناخت.
وی با بیان اینکه سرعت نقش تعیین کننده در وقوع تصادفات رانندگی دارد و رانندگان نباید کوچه و خیابان ها را با پیست اشتباه گرفته و هیجانات خود را تخلیه کنند،  اظهار داشت: تصادف کودکان بسیار تلخ و ناگوار است و اثرات روانی بالایی را برای خانواده و رهگذران برجای می گذارد.  
رییس اداره آموزش و فرهنگ ترافیک فرماندهی انتظامی استان زنجان گفت: طی ۲ ماهه نخست امسال پنج نفر بر اثر حوادث رانندگی درون شهری این استان جان باختند.
خلجی با بیان اینکه یک نفر از آنان در فروردین ماه و چهار نفر دیگر نیز اردیبشهت ماه، جان خود را از دست دادند، یادآور شد: طی ۲ ماهه نخست پارسال تعداد فوتی های ناشی از وقوع تصادفات رانندگی درون شهری این استان سه نفر بود.
وی اظهار داشت: سال ۹۷ تعداد ۳۸ نفر و سال ۹۸ نیز ۳۵ نفر بر اثر تصادف های درون شهری این استان جان باختند.    

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا