اخبار

مانور نظارت بر اجرای پروتکل‌های بهداشتی در اردبیل اجرا می‌شود

مانور نظارت بر اجرای پروتکل‌های بهداشتی در اردبیل اجرا می‌شودبهروز ندایی روز چهارشنبه در جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا افزود: این مانور با هدف نظارت بر اجرای پروتکل‌های بهداشتی در اماکن عمومی ، پاساژها و سطح شهر برگزار می‌شود.
وی بیان کرد: با توجه به اینکه خطر کرونا همچنان رفع نشده ، مردم باید رعایت نکات بهداشتی ، فاصله اجتماعی و استفاده از ماسک را در برنامه دائمی خود بگنجانند.
معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل گفت: مردم نباید احساس کنند که وضعیت عادی شده و لازم است ذهنیت‌های غلطی که در بین مردم ایجاد شده ، اطلاع‌رسانی و  اصلاح شود.
 وی با اشاره به احتمال رسیدن استان به وضعیت قرمز در خصوص کرونا ، خواستار عزم همگانی اعم از رسانه‌ها ، مردم و مسوولان برای فرهنگ‌سازی رعایت موازین بهداشتی شد.
رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان اردبیل نیز در این جلسه مهم‌ترین ابزار برای مقابله با این ویروس را در حال حاضر ماسک عنوان کرد و افزود: ماسک به عنوان ابزار محافظ از این ویروس باید همواره توسط افراد استفاده شود.
شهرام حبیب‌زاده اضافه کرد: با توجه به پیش‌بینی‌های قبلی احتمال قرمز شدن وضعیت استان در خصوص کرونا در هفته آینده بالا است.
وی گفت: تعداد بیماران از ۹۲ مورد در هفته گذشته به ۱۴۵ مورد در حال حاضر رسیده است.
او بیان‌کرد: اورژانس بیمارستان امام خمینی (ره) پر شده و تعدادی از بیماران نیز در بخش بستری هستند.
حبیب‌زاده اظهارداشت: لازم است مردم با رعایت نکات و یادگیری زندگی با کرونا از بروز آسیب‌های بیشتر جلوگیری کنند.
وی برگزاری مانور نظارت بر اجرای پروتکل های بهداشتی در استان را ضروری دانست و خواستار همکاری نیروهای انتظامی در این خصوص شد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا