اخبار

نظارت بر بازار لوازم خانگی در اردبیل تشدید می‌شود

نظارت بر بازار لوازم خانگی در اردبیل تشدید می‌شودرامین صادقی روز سه‌شنبه در جمع خبرنگاران افزود: در راستای ساماندهی بازار لوازم خانگی و شفاف‌سازی تغییرات قیمت نظارت و بازرسی بر واحدهای تولید و عرضه‌کننده لوازم خانگی در استان اردبیل تشدید می‌شود.
وی اظهار داشت: درج “شناسه کالا” و در معرض دید مشتری قرار دادن هشت قلم لوازم خانگی از جمله “یخچال، فریزر، تلویزیون، ماشین لباسشویی، ماشین ظرفشویی، کولر گازی، جاروبرقی و ماکروویو” ا الزامی بوده و در غیر این صورت آن کالا قاچاق محسوب شده و با متخلفان برخورد قانونی خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه دانستن قیمت کالا حق قانونی مشتریان و خریداران است، بیان کرد: همچنین واحدهای صنفی موظف به نصب قیمت فروش بر روی کالا هستند.
او با بیان اینکه برخی از تولیدکنندگان و فروشندگان لوازم خانگی در ماه‌های اخیر خودسرانه اقدام به افزایش قیمت لوازم خانگی کرده‌اند، اضافه کرد: مردم هنگام خرید از فروشنده فاکتور دریافت کنند.
وی ادامه داد: بر اساس مجوز سازمان حمایت تولیدکنندگان لوازم خانگی مانند یخچال، فریزر، ماشین لباسشویی، اجاق گاز حداکثر ۲۵ درصد و تلویزیون حداکثر ۲۰ درصد افزایش قیمت نسبت به آخرین قیمت اعلام شده در سال ۹۸ داشته باشد.
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل  گفت: همه شرکت‌ها موظف به ارائه فهرست قیمت برای درج در سامانه ۱۲۴ هستند و در غیر این صورت عرضه کالا خارج از شبکه توزیع و گرانفروشی محسوب خواهد شد.
صادقی افزود: خریداران لوازم خانگی می‌توانند با مراجعه به “سامانه ۱۲۴” از قیمت انواع لوازم خانگی آگاه شده و در صورت مواجهه با فروشندگان گرانفروش، بلافاصله شکایت خود را در همین سامانه ثبت کرده و یا با مراجعه حضوری به معاونت بازرسی و نظارت سازمان صمت در اردبیل و شعبه‌های سازمان در شهرستان‌ها شکایت خود را طرح و پیگیری کنند. 
اجرای “طرح نظارت ویژه بر شبکه تولید، توزیع و فروش لوازم خانگی و همچنین ثبت الزامی نرخ کالاهای این حوزه در سامانه ۱۲۴” از اول تیر ماه امسال همزمان با سراسر کشور در استان اردبیل آغاز شده است. 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا