اخبار

۵۰ هکتار گلخانه و سایبان در قزوین ایجاد می‌شود

۵۰ هکتار گلخانه و سایبان در قزوین ایجاد می‌شودرییس سازمان جهاد کشاورزی قزوین روز سه شنبه در نشست ستاد گلخانه های استان با اعلام این خبر افزود: در حال حاضر ۱۳۰ واحد گلخانه در سطح  ۶۸ هکتار در قزوین پروانه بهره برداری دریافت کرده اند.
فاطمه خمسه اظهار داشت: تاکنون برای ایجاد ۱۳۰ هکتار گلخانه در استان قزوین مجوز احداث صادر شده که در حال اجرا هستند.
این مسوول با بیان اینکه در دولت تدبیر و امید شاهد اجرای نخستین شهرک گلخانه ای استان قزوین در شهرستان تاکستان بوده ایم، خاطر نشان کرد: توسعه گلخانه ها مصرف آب و هزینه های تولید در بخش کشاورزی را کاهش می دهد و تولیدات این حوزه را نیز بیشتر می کند.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی قزوین صدور مجوز برای گلخانه مقیاس کوچک را بلامانع دانست و خاطر نشان کرد: البته در این خصوص باید کارشناسی شده عمل کرد و نباید به بهانه ایجاد گلخانه در مقیاس کوچک برای اراضی کشاورزی اطراف شهرها مجوز تغییر کاربری صادر کرد.
خمسه به روند اجرای طرح شهرک گلخانه نودهک تاکستان  و واگذاری بیش از ۶۰ هکتار از اراضی آن به سرمایه گذاران اشاره کرد و گفت: با حل مشکل گاز شهرک گلخانه نودهک روند احداث واحد های گلخانه دراین شهرک شتاب خواهد گرفت.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی قزوین همچنین با تاکید بر لزوم نظارت بیشتر بر روند احداث گلخانه ها در استان و تسریع در اجرای طرح های این حوزه،اظهار داشت: حمایت از سرمایه گذاران در بخش ایجاد گلخانه از اولویت های وزارت جهاد کشاورزی به شمار می رود.
استان قزوین دارای ۴۸۹ هزار هکتار اراضی کشاورزی است.
در حال حاضر سالانه بین ۸ تا ۹ هزار تن انواع محصولات گلخانه ای در استان قزوین تولید می شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا