اخبار

تسریع در اجرای انتقال آب سد طالقان به قزوین پیگیری می‌شود

تسریع در اجرای انتقال آب سد طالقان به قزوین پیگیری می‌شودفاطمه محمد بیگی در بازدید از کارگاه انتقال آب از سد طالقان به استان قزوین در شهرستان آبیک افزود: در حال حاضر بخش زیادی از آب شرب استان از طریق آب‌های زیرزمینی تامین می‌شود اما با انتقال آب از سد طالقان، به ۱۴ شهر و ۱۹۴ روستا از محل آب های سطحی و جاری آبرسانی می شود.
وی با اشاره به اینکه این طرح بزرگ آبرسانی ۸۰ درصد جمعیت استان قزوین را تحت پوشش خود قرار می دهد، اضافه کرد: اجرای این طرح کیفیت آب شرب استان را ارتقا داده و همچنین موجب صرفه جویی در هزینه ها می شود.
این نماینده مجلس شورای اسلامی همچین وضعیت آب شرب آبیک را نامناسب خواند و گفت: امیدواریم با تسریع در اجرای طرح  آبرسانی سد طالقان به استان قزوین از طریق پیگیری های جدی و تلاش جهادی مسوولان هر چه زودتر بتوان طعم خوش آب سد طالقان را به مردم استان از جمله آبیک چشاند.
نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: اجرای این پروژه در ابتدا به دلیل تحریم‌های ظالمانه دشمن و اکنون به دلیل مشکلات اعتباری با مشکلاتی مواجه است و حدود ۱۰ درصد پیشرفت دارد اما باید برای تسریع در اجرای این طرح مهم و ملی دست در دست یکدیگر دهیم و انرژی و توان مضاعفی به خرج دهیم.
شهرستان آبیک به مرکزیت شهری به همین نام در شرق استان قزوین قرار دارد.
انتقال آب از سد طالقان به ۱۴ شهر و ۱۹۴ روستا که ابتدا از شهرستان آبیک آغاز شده از بزرگترین طرح های عمرانی و زیرساختی و یکی از بزرگترین طرح های آبرسانی در کشور به شمار می رود.
این طرح از مصوبات سفر رئیس جمهوری به قزوین در سال ۹۵ است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا