اخبار

دوران کرونایی گردشگری خلاق می‌طلبد

دوران کرونایی گردشگری خلاق می‌طلبدمیکائیل نظری روز سه شنبه در وبینار «گردشگری خلاق» با اشاره به اهمیت آشنایی با فضای پس از دوران کرونا در صنعت گردشگری، افزود: در دوران کرونا از طریق گردشگری مجازی، گردشگران می توانند به صورت مجازی و آنلاین از بسیاری از جاذبه ها و موزه ها بازدید کنند و این امر باعث کم شدن رنج سفر و هزینه سفر برای آنان می شود.

وی ادامه داد: در این میان مقاصد سفر و آژانس های مسافرتی موفق خواهند بود که گردشگری خلاق را وارد قسمت های مختلف بسته های سفر کنند و در بخش هایی از جمله اقامت، غذا، بازدید از جاذبه و خرید خلاقیت به خرج دهند تا تجربه ی متفاوتی را برای گردشگران رقم بزنند.

نظری با طرح این پرسش که آیا می توان طعم کوفته تبریزی را به گردشگر مجازی چشانید؟ و یا می توان زیبایی و لذت اقامت در چادرهای عشایری و شرکت در مراسمات آیینی قوم های مختلف را به گردشگران از پشت تلفن همراه یا تصاویر نشان داد؟ اظهار داشت: این ها همان جذابیت هایی هستند که با وجود پیشرفت تکنولوژی، گردشگر را برای سفر به مقاصد گردشگری وسوسه می کنند.

وی اضافه کرد: در برنامه سفر این نوع گردشگری بهتر است که سرو غذاهای محلی، بازدید از کارگاه های صنایع دستی و مشارکت دادن گردشگران برای ساختن صنایع دستی، دیدار و ارتباط با هنرمندان از جمله هنرمندان صنایع دستی، نقاشان و موسیقیدانان استفاده از هنر موسیقی سنتی و محلی و حضور در مراسم های آیینی و مذهبی مردم جامعه میزبان مورد توجه قرار گیرد.

نظری با بیان اینکه در گردشگری خلاق ورود به حوزه فرهنگی و دینی مردم جامعه میزبان موضوع حساس و شکننده ای است که باید با رعایت خط قرمز ها و احترام به اعتقادات آنان انجام شود، یادآور شد: این امر  طوری نباشد که با رفتار نسنجیده و صرف با هدف ایجاد خلاقیت، دو فرهنگ را در مقابل هم قرار دهیم.

وی هدف از گردشگری خلاق را برقراری ارتباط قلبی و عاطفی بین گردشگر و مردم جامعه میزبان دانست و گفت: آشنایی با روحیات ملل در دو گروه گردشگر و جامعه میزبان باید مورد توجه قرار گیرد و طوری باشد که بدون هیچ گونه بی احترامی، هر دو گروه از دیدار و معاشرت باهم لذت ببرند.

مدرس دوره های گردشگری، به فعالان صنعت گردشگری توصیه کرد که در دوران کرونا و کاهش آمار سفر، شروع به شناسایی لایه های پنهان و ناشناخته ی مقاصد سفر بکنند و با آداب و رسوم قوم های مختلف هر چه بیشتر آشنا شوند تا بتوانند تورهای جذاب برای گردشگران در دوران پس از کرونا ارائه دهند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا