اخبار

مجلس با همه توان از مدیران عملگرا و توانمند حمایت می‌کند

مجلس با همه توان از مدیران عملگرا و توانمند حمایت می‌کندانور حبیب‌زاده شامگاه دوشنبه در دیدار با رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی در بوکان اظهار داشت: به‌دلیل آنکه این استان به عنوان یکی از قطب‌های تولید محصولات کشاورزی در کشور به شمار می‌رود، از جایگاه مهمی در مجلس برخوردار است.
وی اظهار داشت: بخش کشاورزی نیازمند برنامه‌ریزی بلندمدت و کوتاه‌مدت است و در این راستا باید از نیروهای متخصص و توانمند در این بخش به خوبی استفاده کرد تا برنامه‌های پیش‌بینی شده محقق شود.
نماینده مردم بوکان در مجلس شورای اسلامی گفت: تخصیص عادلانه آب بخش کشاورزی با توجه به نقش حیاتی بوکان در احیای دریاچه ارومیه باید مورد توجه مسوولان استان قرار گرفته و تخصیص آب به دشت‌ “رحیم‌خان” و دشت “فیض‌اله‌بیگی” در اولویت قرار گیرد.
“حبیب‌زاده” بر راه‌اندازی مراکز خدمات کشاورزی برای روستاهای حریم شهر بوکان نیز تاکید کرد و ادامه داد: مناطق حاشیه شهر بوکان که حدود ۱۵ روستا را در برمی‌گیرد، دارای زمین‌های مرغوب و حاصلخیز است که برای ارایه خدمات بهتر به آنها، ابجاد این مراکز لازم و ضروری است.

رییس سازمان‌ جهاد کشاورزی استان آذربایجان‌غربی نیز در این جلسه گفت: کشاورزی بوکان در زمینه استفاده از وسایل و ادوات مکانیکی از تکنولوژی روز بهره می‌برد و جزو یکی از شهرستان‌های فعال در حوزه مکانیزاسیون بخش کشاوزی در استان به شمار می‌رود.
رسول جلیلی با بیان اینکه ۳۸ درصد اشتغال فعال آذربایجان‌غربی در بخش کشاورزی است، اظهار داشت: در سال گذشته ۵۵۰ هزار تن سیب از این استان به کشورهای اورآسیا صادر شده و برای فروش گیلاس هم  خریداران خوبی وجود دارد که باید برای آن هم برنامه‌ریزی کرد.
وی از برندسازی محصولات کشاورزی در این استان خبر داد و افزود: سالانه ۲۲ هزار تن عسل مرغوب در استان تولید می‌شود که برای معرفی آن به بازارهای داخلی و خارجی باید برندسازی صورت بگیرد.
جلیلی از اهدای ۲ دستگاه خودرو به جهاد کشاورزی این شهرستان نیز خبر داد و گفت: افزایش سهیمه تراکتور و تسهیلات برای بخش کشاورزی و ترویج کشت زعفران در راستای اصلاح الگوی کشت از جمله مواردی است که در این شهرستان نیاز به توجه و برنامه‌ریزی دارد.
سرپرست فرمانداری بوکان نیز پتانسیل این شهرستان در حوزه کشاورزی استان را بی‌همتا عنوان کرد و گفت: بوکان با قرار گرفتن در حوزه آبریز دریاچه ارومیه بیشترین سهم را در احیای دریاچه ارومیه  داشته و بیشترین هزینه را برای احیای آن پرداخت کرده است.
لقمان خسروپور ادامه داد: باید نگاه ستاد احیای دریاچه ارومیه به بوکان نگاه ویژه‌ای باشد و امکانات و تسهیلات بیشتری نیز در اختیار این شهرستان قرار دهد.
 وی مهمترین‌ درخواست‌ این شهرستان در حوزه کشاورزی را تغییر کاربری چهار منطقه حاشیه شهر بوکان جهت الحاق به محدوده شهری عنوان کرد.
بوکان دارای ۱۱۰ هزار هکتار زمین رزاعی است که ۸۵ هزار هکتار آن دیم و مابقی به صورت آبی کشت می‌شود؛ این شهرستان همچنین بیشترین میزان تولید گندم آذربایجان‌غربی را دارد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا