اخبار

اجرای طرح هادی در ۴۰۰ روستای بالای ۲۰ خانوار در زنجان

اجرای طرح هادی در ۴۰۰ روستای بالای ۲۰ خانوار در زنجانرضا خواجه ای روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مبلغ اعتبار مصوب جهت اجرای طرح هادی در سال گذشته از منابع استانی برای ۶۲ روستا به میزان ۱۲۳ میلیارد و ۹۸۳  میلیون ریال و از منابع ملی برای ۱۹ روستا به میزان ۴۵ میلیارد ریال بوده که بخشی از این میزان تخصیص یافته است.
وی اضافه کرد: توسعه روستایی و ماندگاری جمعیت در روستاها با توجه به فراهم شدن شرایط مطلوب معیشت و اشتغال ممکن بوده که هم اکنون توسعه روستایی با محوریت اشتغال و معیشت در دستور کار بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قرار دارد.
این مسؤول ادامه داد: با رفع محرومیت مناطق روستایی، ارتقای سطح و کیفیت زندگی روستاییان و ایجاد اشتغال و بهره‌وری می‌توان، به توسعه روستایی دست یافت که در این راستا بنیاد مسکن با اجرای طرح هادی خدمات ارزشمندی به روستائیان ارائه کرده است.
خواجه ای افزود: در زمان حاضر طرح هادی روستایی مهم‌ترین ابزار مدیریت توسعه روستایی است که علاوه بر جنبه‌های کالبدی روستاها، جنبه‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی مورد توجه قرار می گیرد.
وی، با بیان اینکه اجرای طرح هادی نقش زیربنایی و بنیادی در توسعه همه جانبه مناطق روستایی دارد، گفت: در اجرای طرح هادی روستاها، باید به حفظ ساختار سنتی روستاها در ابعاد گوناکون فرهنگی و اجتماعی و استفاده از منابع و مصالح بومی، توجه ویژه داشت.
به گفته این مسؤول، میانگین اجرای طرح هادی روستایی در سطح کشور ۴۶.۲ درصد است که این رقم در استان زنجان ۵۶.۳ درصد اعلام شده و در این زمینه عملکرد استان بالاتر از میانگین کشوری است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا