اخبار

رییس هیات اسکی آذربایجان‌شرقی: ورزش اسکی را در شأن استان ارتقا می‌دهیم

رییس هیات اسکی آذربایجان‌شرقی: ورزش اسکی را در شأن استان ارتقا می‌دهیممحمدباقر هنربر روز سه شنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا به نقل از از رییس فدراسیون اسکی کشور اعلام کرد که تیم اسکی آذربایجان شرقی زمانی جزو پنج تیم برتر کشور بوده که به دلیل مشکلاتی که در گذشته گریبانگیر آن شده، اکنون به رده زیر بیستم کشوری سقوط کرده است.
وی افزود: با توجه به ظرفیت های بزرگ موجود در آذربایجان شرقی، مطمئن هستم که با همدلی، همفکری و هم افزایی می توان جایگاه استان در ورزش اسکی کشور را بهبود داد. 
وی با اشاره به جلسه اخیر بررسی واگذاری پیست اسکی سهند به بخش خصوصی افزود: با توجه به برنامه واگذاری این مجموعه ورزشی به بخش خصوصی، درصدد هستیم تا این واگذاری در چارچوب قانون و سریع انجام بگیرد. 
رییس هیات اسکی آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: در این جلسه قرار شد مشکلاتی که در روند واگذاری قانونی پیست اسکی سهند به بخش خصوصی تاکنون وجود داشته است، برطرف شود؛ همچنین از آنجایی که قسمت رستوران و بخش رفاهی پیست اسکی سهند سال قبل به دلیل بازسازی و بهینه سازی تخریب شده بود، از طریق این واگذاری به بخش خصوصی، مرمت و بهتر از گذشته شود.
هنربر با بیان اینکه تاکید استاندار محترم آذربایجان شرقی بر تسریع در واگذاری پیست اسکی سهند از روال قانونی و حفظ منافع هیات اسکی استان و ورزشکاران می باشد، اضافه کرد: امیدواریم با تحقق واگذاری پیست اسکی سهند به بخش خصوصی، علاقه مندان به ورزش اسکی که سال گذشته نیز بدلیل شیوع ویروس کرونا نتوانستند از این مجموعه استفاده کنند، امسال بتوانند لحظات خوشی را در کنار خانواده و دوستان در آنجا سپری کنند.
وی در خصوص پیست اسکی «پیام مرند» نیز عنوان کرد: متاسفانه از گذشته پیست اسکی پیام، مشکل حقوقی داشته که حل و فصل نشده و هیات اسکی آذربایجان شرقی سعی در حل و فصل این مشکلات دارد تا این مجموعه ورزشی نیز در سال ۹۹ در اختیار ورزشکاران و علاقه مندان به ورزشی اسکی قرار بگیرد. 
هنربر در مورد میزان استقبال مردم از پیست های اسکی استان گفت: در مورد پیست اسکی «پیام» باید بگویم که به طور میانگین روز های پنجشنبه و جمعه نزدیک به یکهزار و ۵۰۰ دستگاه خودرو به این مجموعه وارد می شود که با احتساب سه تا پنج نفر سرنشین برای هر خودرو، در واقع هر هفته بیش از چهار هزار نفر از آن استفاده می کنند. 
وی ادامه داد: در مورد پیست اسکی «سهند» این آمار بیشتر می باشد، زیرا این منطقه هم از آب و هوای بهتری برخوردار بوده و هم از لحاظ بین المللی مورد تایید است، لذا میزان استقبال مردم نیز از آن بیشتر می باشد.
رییس هیات اسکی آذربایجان شرقی در خصوص ایجاد پیست اسکی روی چمن در تفرجگاه عینالی نیز اظهار کرد: با توجه به شرایط مناسب این منطقه برای ایجاد پیست اسکی روی چمن فعلا با همفکری کارشناسان امر در حال بررسی و پیگیری این موضوع هستیم تا برای فصول بهار و تابستان برای علاقه مندان تدارک ببینیم.
گفتنی است، پیست اسکی سهند تبریز در ۳۹ کیلومتری جنوب شرقی تبریز و در دامنه های زیبا و خوش آب و هوای سهند واقع شده  و همه ساله از آبان ماه تا روزهای پایانی اردیبهشت فعال می باشد.
پیست اسکی پیام مرند نیز در ۶۰ کیلومتری شمال غرب تبریز در دامنه ارتفاعات «میشو» واقع شده است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا