اخبار

۱۱ درصد جان‌باختگان سوانح جاده‌ای آذربایجان‌غربی مربوط به تکاب است

۱۱ درصد جان‌باختگان سوانح جاده‌ای آذربایجان‌غربی مربوط به تکاب استسرهنگ کمال حسین‌زاده دوشنبه‌شب در جلسه شورای هماهنگی ترافیک شهرستان تکاب افزود: در سه ماه نخست امسال چهار تصادف جاده‌ای منجر به فوت با ۹ نفر کشته در تکاب اتفاق افتاده است.
وی با بیان اینکه تنها در یک سانحه رانندگی در فروردین ماه گذشته در محور تخت سلیمان تکاب ۶ نفر کشته شدند، اظهار داشت: سال گذشته نیز ۱۱ نفر در تصادف‌های جاده‌ای این شهرستان جان باخته بودند که ۶ نفر از آنان راکبان موتورسیکلت بودند.
فرمانده پلیس راه آذربایجان‌غربی بیان کرد: توجه‌نکردن به جلو، تجاوز و انحراف به چپ و ناتوانی در کنترل وسیله نقلیه و بی‌احتیاطی رانندگان از مهمترین عوامل انسانی تصادف‌های جاده‌ای تکاب است.
سرهنگ حسین‌زاده با بیان اینکه ۲ نقطه از ۳۵ نقطه حادثه‌خیز جاده‌های آذربایجان‌غربی در تکاب واقع شده، ادامه داد: ۵۲ درصد تصادف‌های جاده‌ای تکاب براثر واژگونی خودرو و خروج از جاده رخ‌داده که بیانگر وجود مشکل هندسی و نبود حفاظ در جاده‌های این شهرستان است.
وی اضافه کرد: اصلاح هندسی، ساماندهی و جابجایی میدان در سه‌راهی تخت سلیمان، ایمن‌سازی نقاط حادثه‌خیز در حوالی روستاهای امین‌آباد و حسن‌آباد و محور بیجار و نصب حفاظ در محدوده پل‌های مستقر در محور تخت‌سلیمان از جمله پل روستای شیرمرد برای کاهش تصادف رانندگی تکاب ضروری است.
سرهنگ حسین‌زاده با تاکید بر لزوم مدیریت سرعت و رفع نواقص در نقاط حادثه خیز جاده‌های تکاب گفت: محورهای شاهین‌دژ – تکاب، شاهین‌دژ – بوکان و تکاب – تخت‌سلیمان از محورهای پرخطر و حادثه خیز در جنوب آذربایجان‌غربی است.
تکاب از شهرهای جنوبی آذربایجان‌غربی است که ۱۱۸ کیلومتر راه اصلی و فرعی و ۳۵۸ کیلومتر جاده روستایی دارد؛ سخت‌گذر، کوهستانی و نامناسب بودن جاده‌های تکاب از مهمترین مشکلات این شهرستان به شمار می‌رود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا