اخبار

۷۰ خانه ورزش روستایی در استان اردبیل ایجاد می‌شود

۷۰ خانه ورزش روستایی در استان اردبیل ایجاد می‌شودسجاد انوشیروانی روز دوشنبه در دیدار با اعضای هیات رییسه ورزش‌های روستایی، عشایری و بازی‌های بومی و محلی با اشاره به راه‌اندازی ۹۰ خانه ورزش روستایی در سال‌های گذشته در استان افزود: امسال با راه‌اندازی ۷۰ خانه ورزش روستایی جدید تعداد این خانه‌ به ۱۶۰ مورد افزایش خواهد یافت.
وی با اشاره به اهمیت ترویج و مشارکت روستاییان در ورزش بیان کرد: این خانه‌های ورزش با توجه به ظرفیت و نیازهای هر روستا تجهیز خواهند شد.
وی با بیان اینکه تجهیز و فعال کردن خانه‌های ورزش روستایی یکی از اولویت‌های اداره کل ورزش و جوانان استان است، اظهارداشت: این خانه‌های روستایی در نقاط مختلف استان با بهره‌مندی از فضای مازاد و بدون استفاده اداری سازمان، ارگان‌ها و نهادها فعال می‌شود.وی اضافه کرد: این خانه‌ها به تجهیزات روز مجهز می‌شوند تا اهالی روستاها اعم از جوانان و بانوان روستایی به امکانات ورزشی دسترسی داشته باشند.
او با اشاره به اینکه خانه ورزش روستایی با اولویت مناطق محروم و کم‌برخوردار در استان راه‌اندازی می‌شود، ادامه داد: این خانه‌ها با وسایل ورزشی مانند میز و راکت تنیس روی میز ، فوتبال دستی ، دارت ، صفحه شطرنج و تشک تاتامی تجهیز می‌شوند.
مدیرکل ورزش و جوانان استان اردبیل توسعه و فراگیر کردن ورزش همگانی در جامعه، ترویج ورزش در میان نوجوانان و جوانان ساکن روستاها و تحقق مطالبات ورزشکاران در روستاها را از جمله اهداف ایجاد و راه‌اندازی خانه ورزش روستایی عنوان کرد.
وی اظهارداشت: با حمایت استاندار اردبیل در آینده نه چندان دور سه هزار عدد گل کوچک آماده در مناطق روستایی و کم‌برخوردار استان توزیع خواهد شد.
انوشیروانی ، توسعه زیرساخت‌های ورزشی در تمامی شهرستان ها و روستاهای استان را ضروری دانست و گفت: برای توسعه ورزش و ایجاد نشاط در جامعه باید زیرساخت‌های ورزشی را در تمام نقاط استان ایجاد کرد.
وی افزود: استعداد و پتانسیل‌های بسیار خوبی در روستاها وجود دارد که باید به درستی آنها را شناسایی و پرورش داد تا در میادین مهم ورزشی برای منطقه و کشور افتخارآفرینی کنند.
او بیان‌کرد: ایجاد فضای مناسب ورزشی در روستاها و حاشیه شهرها باعث کاهش آسیب‌های اجتماعی و افزایش نشاط اجتماعی می‌شود.
انوشیروانی احیا و توسعه بازی‌های بومی، محلی در استان را ضروری دانست و اظهارداشت: همه باید تلاش کنند تا با همکاری دهیاری‌ها بازی‌های بومی محلی به فراموشی سپرده نشود.
وی اضافه کرد: بعد از فروکش کردن ویروس کرونا، جشنواره‌های متعدد فرهنگی ورزشی روستایی و عشایری در نقاط مختلف استان برگزار خواهد شد.
او با بیان اینکه توسعه ورزش همگانی و ورزش قهرمانی از دیگر اولویت‌های متولیان ورزش استان است، ادامه داد: اداره کل ورزش و جوانان اردبیل از برنامه‌های نوینی که منجر به جذب مردم و مشارکت آنها در ورزش شود، حمایت می‌کند.
بر اساس آمارهای موجود از مجموع یک میلیون و ۲۴۸ هزار و ۶۱۰ نفر جمعیت استان اردبیل ۴۴۸ هزار و ۵۵۴ نفر در یک هزار و ۵۵۵ روستا سکونت دارند که از این تعداد یک هزار و ۲۴ روستا بالای ۲۰ خانوار هستند.
تاکنون ۸۷۳ دهیاری در روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان راه‌اندازی شده که ۴۰۷ هزار و ۴۹۵ نفر جمعیت روستایی را پوشش می دهد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا