اخبار

شهرداری ارومیه به دنبال الکترونیکی کردن کرایه‌ تاکسی‌ها

شهرداری ارومیه به دنبال الکترونیکی کردن کرایه‌ تاکسی‌هامهدی مژدهی‌فر روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران با اشاره به شیوع بیماری کرونا، الکترونیکی کردن پرداخت کرایه تاکسی‌ها را ضروری دانست و اظهار داشت: در سال های گذشته فراخوان‌هایی برای الکترونیکی کردن پرداخت کرایه تاکسی ها داده شده و چند شرکت نیز اعلام آمادگی کرده‌اند ولی متاسفانه در آن برهه توافقی انجام نشد.
وی ادامه داد: هم اکنون با توجه به حساسیت موضوع، زمینه برای عقد قرارداد با یک شرکت برای الکترونیکی کردن پرداخت کرایه‌ها فراهم شده و به زودی عملی می‌شود.
رییس سازمان حمل ونقل و بار و مسافر شهرداری ارومیه با بیان اینکه پنج هزار و ۷۶۰ تاکسی در ارومیه فعال است، گفت: با توجه به شیوع کرونا تنها ۳۰درصد تاکسی‌های ارومیه فعال بوده و بیشتر به صورت گردشی فعالیت می‌کنند.
وی همچین اظهار داشت: در حال حاضر از ۲۹۳ اتوبوس خصوصی ارومیه تنها ۱۰۰ اتوبوس فعال است و اتوبوس‌های بخش ملکی نیز فعالیت ندارند.
مژدهی فر با اشاره به اینکه تاکنون بیش از سه هزار ماسک رایگان بین رانندگان تاکسی توزیع شده است، گفت: یک‌هزار و ۳۵۰ طلق جدا کننده بین مسافر و راننده نیز در بین تاکسی‌های ارومیه نصب شده ولی متاسفانه برخی رانندگان پس از مدتی این طلق‌های جدا کننده را برداشته و استفاده نمی‌کنند.
وی با اشاره به اینکه ۱۵ بازرس در سطح شهر ارومیه رانندگان تاکسی را رصد می‌کنند، اظهار کرد: متاسفانه تعداد نیروی بازرسی نسبت به تاکسی‌های فعال کم است و بنابراین از همشهریان تقاضا می شود در صورت مشاهده هرگونه تخلف از سوی رانندگان تاکسی و اتوبوس با شماره ۱۳۷ تماس بگیرند تا سازمان بتواند به بهترین نحو نظارت داشته و برخورد داشته باشد.
ارومیه بیش از ۸۰۰ هزار نفر جمعیت دارد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا