جادههای منتهی به منطقه الموت نیازمند روکش آسفالت هستند
جادههای منتهی به منطقه الموت نیازمند روکش آسفالت هستندلطف الله سیاهکالی مرادی روز دوشنبه در جریان بازدید محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی از جاده در دست احداث قزوین- الموت – تنکابن، افزود:جاده قسطین لار و بهرام آباد دو جاده منتهی به منطقه الموت به علت فرسودگی نیازمد به روکش آسفالت بوده و این مهم از درخواستهای اولویت دار مردم منطقه است.
سیاهکالی به رانش زمین و صعب العبور بودن جادههای منطقه اشاره و تصریح کرد: استانداری قزوین ۵۰ میلیارد تومان برای انجام روکش آسفالت راههای این منطقه در نظر گرفته و تخصیص ۱۰۰ میلیارد تومان دیگر هم از سوی وزارت راه و شهرسازی به این موضوع درخواست ما است.
این نماینده گفت: جادههای روستایی استان به ۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارند درحالیکه با تخصیص ۱۰۰ میلیارد تومان به راههای روستایی الموت مشکلات جادهای این منطقه تا حدودی حل میشود.
جاده اصلی در دست احداث قزوین – الموت – تنکابن به طول ۱۶۲ کیلومتر و در پنج قطعه در حال ساخت است که ۹۶ کیلمتر این مسیر در استان قزوین واقع شده و با بهره برداری از آن شاهد کاهش ۱۸۰ کیلومتر از جاده کنونی خواهیم بود.
این جاده از حاشیه آزادراه قزوین – کرج بعد از شهرک صنعتی کاسپین آغاز شده و با عبور از گردنه الله آباد، تونل شیرکوه و روستاهای شهرک و آتان در بخش رودبار الموت شرقی، از منطقه سه هزار به شهرستان تنکابن در استان مازندران متصل میشود.با بهره برداری از این پروژه ارتباطی علاوه بر کاهش مسیر، زمان سفر و ترافیک، مسیر قزوین و مازندران به هم نزدیک تر شده و همچنین باعث صرفه جویی در مصرف سوخت به میزان ۱۰۰ میلیون لیتر در سال خواهیم شد.